Ministerul Transporturilor a închis PNRR-ul feroviar: CFR a semnat contractul cu Alstom – Arcada pentru lotul Caransebeș – Lugoj pe Magistrala București – Timișoara

cfr, cale ferata, tren, lucru, lucrari, feroviar, infrastructura feroviara Sursa foto: CFR Infrastructură

Ministerul Transporturilor, prin Compania CFR Infrastructură, a „închis” vineri, 15 decembrie, PNRR-ul feroviar prin semnarea contractului pentru lotul Caransebeș – Lugoj, primul lot al secțiunii Caransebeș – Timișoara – Arad și mare contract din PNRR fără constructor. Semnarea contractelor (feroviare și rutiere) este obligatorie până la sfârșitul anului. Însă pentru recepția lucrărilor în 2026 șansele sunt aproape de zero la calea ferată, termenele fiind de 42 de luni.

Practic, pe Magistrala M 100 București – Timișoara, toate cele 4 loturi (peste 160 km) au contracte de proiectare și execuție semnate, iar pe lotul 3 pot începe și lucrările. Pentru lotul 1 Caransebeș – Timișoara contractul a fost semnat cu Asocierea Alstom – Arcada pentru 1,3 miliarde lei și o durată de 42 luni, 6 luni proiectare și 36 luni execuție. la semnarea contractului au fost prezenți premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„Astăzi am semnat ultimul contract, în valoare de 1,34 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km) și anume Lotul 1 Caransebeș – Lugoj, o secțiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe o lungime a traseului de cca 32 de km. Semnarea acestui ultim contract reprezentă practic finalizarea etapei de contractare pentru unul dintre cele mai mari proiecte de dezvoltare a infrastructurii din cadrul PNRR, pe care trenurile de călători vor circula, din anul 2027, cu o viteza maximă de 160 km/h. Avem în acest moment semnate toate cele 8 contracte, inclusiv consultanța, o investiție cu o valoare totală de peste 6,88 MILIARDE lei pentru modernizarea tronsonului de la Caransebeș la Arad. Fiind o investiție esențială pentru continuarea dezvoltării infrastructurii feroviare în zona de vest rețelei naționale și condiționată de respectarea termenelor prevăzute de PNRR, aștept din partea antreprenorilor să-și respecte obligațiile contractuale, în contextul în care, așa cum am declarat și la semnarea celorlalte trei contracte, ei sunt cei care elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm “eventualele probleme de proiectare”, așa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea și execuția lucrărilor au fost incluse în contracte separate”, afirmă Ion Simu, director CFR Infrastructură.

Asocierea RailWorks va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea CARANSEBEȘ – LUGOJ (lotul 1), în lungime de 39,56 km, inclusiv dublarea liniei CF pe o lungime de 31,69 km, lucrări civile în 4stații CF, cea mai importantă fiindstația CF Caransebeș, care va avea inclusiv o clădire de mentenanță și pasarela edilitară, 2 halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 12 poduri și 49 podețe, construirea unui pasaj superior la intrarea în Lugoj (DJ 584), montarea de sisteme automate de semnalizare la 12 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, dar și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu de 39,56 km.

Pe Magistrala Caransebeș – Timișoara – Arad M 100, CFR Infrastructură a semnat cu FCC (Spania) contractul pentru lotul 2 Lugoj-Timișoara Est (53 km) și cu WeBuild loturile 3 și 4 Timișoara Est-Ronaț-Arad (70 km.). Pentru lotul 3, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire la începutul lunii.

Pe Magistrala M 300 Cluj – Oradea, FCC a primit în noiembrie 2023 Autorizația de Construire pentru lotul 2. De la Craiova la Caransebeș licitația pentru modernizarea celor 225 de kilometri va fi reluată în 2024 după ratarea celor 6 loturi.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *