Ministerul Transporturilor aprobă Programul de Restructurare pentru compania Tarom, proiect care include concedieri colective, potrivit unui document publicat în dezbatere publică, dar care nu poate fi consultat din motive care ţin de politica de personal a transportatorului aerian naţional. Totuşi, programul de restructurare se regăseşte în proiectul de buget din luna mai şi arată reducerea cu aproximativ 400 de persoane, reprezentând 33% din numărul angajaţilor în timp ce, la sfârşitul lunii iulie Tarom a comunicat oficial că restructurarea vizează 241 de posturi din structura curentă.
UPDATE Pe de altă parte, Claudiu Năsui, fost ministru USR al Economiei, susţine într-o postare pe pagina sa de Facebook că, în plin program de concedieri colective, Tarom angajează 180 de persoane printr-o procedură internă, netransparentă, fără concursuri publice, girată de noul Consiliu de Administraţie în care recent au intrat: Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor, Mihăiţă Ursu, fost director general Tarom şi Cristina Bârcă, consiliera secretarului de stat în ministerul Transporturilor, Irinel Scrioşteanu. „Căpușarea Tarom a revenit la vremurile „de aur”: 180 de angajări în sistem ascuns. Tarom este o gaură neagră în care banii contribuabililor români s-au scufundat ani de zile doar pentru a susține zeci de rude, activ de partid, „experți” de comunicare cu salarii de mii de euro și politruci care căpușează compania de zeci de ani de zile. Chiar și atunci când prețul petrolului se prăbușise și toate companiile aeriene făceau profit, Tarom reușea să facă pierderi. Pentru un moment, anul acesta chiar a părut că există o urmă de speranță. Imediat după ieșirea USR din guvern, însă, a revenit în administrația companiei vechea gardă. Cea care păstorit falimentul Tarom în ultimii zeci de ani: un fost ministru de transporturi PDL, un consilier personal al unui secretar de stat și fostul director. Și ca să reîntregească familia, ce restructurare credeți că fac? Încă 180 de angajări în sistem ascuns. 180 de posturi pe care le ocupă fără concursuri publice, printr-o procedură internă pregătită de noua-veche administrație a companiei”, a scris fostul ministru Năsui. Preşedintele CA Tarom este George Rotaru iar Directorul General, Cătălin Prunariu, numit în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă.
Știrea inițială:
Ordinul Ministrului Transporturilor, Dan Vîlceanu (interimar): ,,Adunarea generală a acționarilor Societății „Compania națională de transporturi aeriene române – TAROM” – S.A a aprobat Programul de restructurare al companiei, întocmit cu respectarea dispozițiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/1999 privind protecţia socială a persoanelor ale căror contracte individuale de muncă vor fi desfăcute ca urmare a concedierilor colective, cu modificările și completările ulterioare. Cu adresa nr. 5447/15.10.2021, TAROM a solicitat aprobarea de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a programului de restructurare al companiei, necesitatea acestei aprobări rezultând din dispozițiile art. 4 alin. (2) lit. d) din OUG nr. 98/1999, având în vedere că acesta conține și măsuri de restructurare care pot fi implementate numai prin acțiuni de concediere colectivă a personalului companiei. Programul de restructurare nu poate fi publicat deoarece conține informații confidențiale legate de politica de personal a companiei.”
Măsura de restructurare a personalului face parte dintr-un plan complex de măsuri definite cu scopul de a redresa compania. Acest plan a fost notificat, pe 28 mai 2021, către Comisia Europeană în vederea obţinerii unui ajutor de stat pentru restructurare.
Economedia a solicitat TAROM un punct de vedere referitoare la procesul de restructurare şi recrutările prin procedură internă pe care îl va publica atunci când îl va primi