Ministerul Transporturilor cumpără 16 locomotive electrice noi cu 400 de milioane lei, bani din PNRR. Vechimea medie a locomotivelor CFR Călători este de 44 de ani

Automotoare Malaxa Curtici -Arad API

Ministerul Transporturilor prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară a transmis către SEAP pentru publicare licitația prin care vrea să cumpere 16 locomotive electrice noi cu bani din PNRR.

Locomotivele electrice trebuie să atingă o viteză de maximum 200 km/h. și să tracteze 16 vagoane. În prezent, viteza maximă permisă pe liniile reabilitate precum București – Constanța și parțial Sighișoara – Curtici este de 160 km/h., iar trenurile de călători nu pot avea în compunere mai mult de 15 vagoane din cauza gabaritului stațiilor).

Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico-economici în iulie cu o valoare toată de aproape un miliard de lei pentru că include și serviciile de mentenanță pe o durată de 40 de ani.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că azi, 19.09.2022, a transmis în SICAP anunțul de participare aferent proiectului de investiții “Achiziția de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să tracteze până la 16 vagoane de călători”, cu o valoare estimată de 400 milioane de lei (fără TVA).
Prin achiziția acestor locomotive, călătorii vor avea un nivel de siguranță și confort la standarde europene.
Cele 16 locomotive electrice, care vor asigura legătura directă între marile orașe ale României, trebuie să asigure:
– viteze de circulație de până la 200 km/h;
– standarde tehnice europene de interoperabilitate;
– fiabilitate și costuri reduse de operare;
– diminuarea poluării;
– valorificarea investițiilor de modernizare derulate pe întreaga rețea feroviară TEN-T de pe teritoriul României;
– susținerea programului de trecere la sistemul de comandă – control al trenurilor bazate pe standardul european ERTMS / ETCS”, a transmis ARF.

Vechimea medie a locomotivelor operatorului feroviar naţional este de 44 de ani

Compania CFR Călători are aproximativ 1.000 de locomotive, din care jumătate sunt în „parcul rece” şi pot fi reintroduse în circulaţie doar după reparaţii sau modernizări.

Automotoare produse la uzina Malaxa în urmă cu aproape un secol circulă pe linia de tren Arad – Curtici, magistrală pe care CFR Infrastructură a modernizat-o cu sute de milioane de euro, potrivit Asociației Pro Infrastructură.

Sursa Foto : Asociația Pro Infrastructură

Comentarii

  1. “Vechimea medie a locomotivelor CFR Călători este de 44 de ani”
    M.T.?
    Până acum unde ați fost?
    Pe luna?
    M. T. .habar nu a avut de transporturi!
    Astfel 30 de ministri ai Transporturilor au distrus Transporturile!
    Nefăcînd Nimic!
    Poezii .
    Doar atât!
    Restul:
    locomotive cu hidrogen sau trenuri noi sunt bla, bla

    Comision.
    Doar ca DNA nu se autosesizeaza!
    Prietenii stiu de ce !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.