CFR Călători a lansat în licitaţie un contract de până la 172 de milioane de lei pentru repararea locomotivelor electrice. Vechimea medie a locomotivelor companiei este de 44 de ani

Locomotivă CFR Călători

Compania CFR Călători a scos astăzi, la licitaţie un contract pentru reparaţii la locomotivele electrice cu o valoare cuprinsă între 8 milioane lei şi 172 milioane lei, potrivit informaţiilor din sistemul electronic de achiziţii publice.

Este un acord-cadru cu o durată de 4 ani şi finanţare de la buget, iar ofertele pot fi depuse până la termenul limită de 16 noiembrie.

Licitaţia se referă la reparaţii planificate pentru locomotive electrice de 5.100 kw, cantitatea minimă pentru acordul cadru este de 2 unităţi, iar cea maximă este de 23 de locomotive. Pentru acordul subsecvent, cantitatea minimă este de 2 unităţi, iar cea maximă de 8 locomotive. Preţul ofertei primeşte un punctaj de 90%, în timp ce perioada de garanţie un punctaj de până la 10%, perioada minimă admisibilă fiind de 12 luni.

Vechimea materialului rulant şi în special a locomotivelor este şi una dintre cauzele întârzierilor mari de pe calea ferată. Un exemplu nedorit a fost trenul groazeiMangalia -Timişoara care a ajuns la destinaţie după ce a schimbat două locomotive.

În vară, CFR Călători a mai scos la licitaţie un contract de până la 140 de milioane de lei pentru reparaţii la locomotivele diesel-electrice.

Vechimea medie a locomotivelor operatorului feroviar naţional este de 44 de ani

Compania CFR Călători are aproximativ 1.000 de locomotive, din care jumătate sunt în „parcul rece” şi pot fi reintroduse în circulaţie doar după reparaţii sau modernizări. Ultima achiziţie de material rulant nou la CFR Călători a fost în urmă cu 15 ani, atunci când s-au cumpărat aproximativ 100 de automotoare „Săgeata Albastră”.

ARF – Autoritatea pentru Reformă Feroviară (n.r. instituţie din subordinea Ministerului Transporturilor) încearcă de trei ani să cumpere cel puţin 60 de rame electrice noi, dar semnarea contractelor a fost blocată din cauza contestaţiilor. În aceste condiţii este foarte posibil ca liberalizarea serviciilor de transport călători (intrarea operatorilor străini pe piaţa românească – în decembrie 2023) să găsească CFR Călători şi operatorii privaţi români fără trenuri noi în circulaţie.

Sursa foto: CFR Călători

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *