Ministerul Transporturilor ține ,,pe aparate” un contract care trebuia reziliat încă de anul trecut : proiectul Pasajului de la Cernica inclus în contractul de modernizare de pe tronsonul DN 2- A 2 de pe Centura actuală București Nord. Constructorul Tirrena Scavi a început lucrările în mai 2020 cu termen de finalizare august 2021 ( n.r termen nerealist pentru lucrări sub trafic), dar șantierul a ajuns la doar 17 % a anunțat marți, după o vizită pe șantier secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Termenul de 16 luni este nerealist pentru lărgirea centurii pe 11 kilometri, construirea unui pasaj la Cernica și lărgirea/consolidarea altor pasaje de pe traseu pentru firma confruntată cu probleme financiare. Despre evoluția lentă a șantierului, Economedia a scris și aici. Una dintre explicațiile lipsei de măsuri din partea ministerului ține de alte două șantiere ale Constructorului : Centura Timișoara Sud și primul lot al Drumului Expres Craiova-Pitești, ambele de asemenea, în mare întârziere.
Pe lângă problema majoră, lipsa de mobilizare a antreprenorului din Italia, pe șantier a fost găsită și muniție din al Doilea Război Mondial, a transmis Scrioșteanu : Ne-am confruntat cu o situație riscantă, în timpul executării lucrărilor, pe șantierul Centurii Bucureștiului, între DN2 și A2, unde a fost găsită muniție din cele două războaie mondiale. Au fost chemate imediat echipajele Poliției Române și ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență, pentru preluarea și neutralizarea muniției de război. Execuția lucrărilor a fost îngreunată și de demolarea construcțiilor existente pe culoarul de expropriere de pe Centura Bucureștiului, de procesul de relocare a utilităților, a comunicațiilor și a rețelelor de gaz și electrice, dar și din cauza infrastructurii CFR existentă pe acest tronson. O altă cauză importantă a întârzierilor este slaba mobilizare a antreprenorului, care nu a găsit soluții de pregătire a șantierului, în condițiile care să permită o evoluție bună a lucrărilor. În acest moment se execută lucrări de terasamente, rigole carosabile, relocarea fibrei optice, apă și canal, lucrări de demolare a construcțiilor existente pe coridorul expropriat, descărcări arheologice și deblocarea suprafețelor expropriate. În prezent, stadiul lucrărilor la acest proiect este de 17,2%.Este o prioritate recuperarea timpului pierdut. ”
Secretarul de stat care răspunde de proiectele de infrastructură din zona Capitalei a amenințat constructorul cu penalizări și a promis că va merge în fiecare lună pe șantier.
Pe de altă parte și CNAIR este vinovată de întârziere pentru că a pus constructorului un proiect tehnic cu probleme :
„Aici au fost o serie de probleme cu relocarea utilităților, pentru că la faza de proiectare din 2012-2013 au fost identificate circa 60 de poziții de rețele care erau pe amplasamentul șantierului. După ce am predat șantierul constructorului și s-au făcut toate sondajele în teren, au fost identificate în total 270 de poziții de rețele care trebuie relocate sau protejate. Am avut surpriza de a constata că și în zonele în care deja se lucrase în perioada 2014-2015, unde Centura s-a lărgit deja la patru benzi (de exemplu, zona unității militare), utilitățile nu au fost relocate și s-a asfaltat peste cablurile care alimentează unitatea militară. Așadar, aici urmează o serie de relocări și refacerea graficului de execuție a lucrării, în conformitate cu situația din teren”, spunea în aprilie 2021 pentru Jurnal de Ilfov, Ionel Scrioşteanu, secretar de Stat în Ministerul Transporturilor. Cu un asemenea progres redus pe şantier este greu de crezut că până la finalul anului viitor întreg proiectul poate fi terminat.