Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului anunță luni că Organizația de Management al Destinației „Stațiunea Mamaia Nord” a fost avizată ca asociație de utilitate, potrivit unui comunicat de presă. Prezent la Năvodari, ministrul Ștefan-Radu Oprea a semnat avizul de înființare a Organizației de Management al Destinației (OMD) „Stațiunea Mamaia Nord” și l-a înmânat primarului orașului Năvodari, Florin Chelaru.
„Îmi doresc să promovăm turismul românesc și cred că putem reuși doar printr-o conlucrare bună între instituțiile statului, inclusiv cele de control, și reprezentanții mediului de afaceri și desigur, noi, echipa de la Ministerul Economiei, Antreprenoritaului și Turismului. Guvernul României și-a asumat atragerea tuturor fondurilor prin PNRR alocate organizațiilor de management al destinației. În total, vorbim despre 10 milioane de euro, dintre care 8 milioane de euro pentru dezvoltarea OMD-urilor (pe proiecte de infrastructură menite să sporească accesibilitatea, sustenabilitatea și dezvoltarea destinațiilor) și încă 2 milioane de euro pentru digitalizarea destinațiilor turistice și elaborarea strategiilor de dezvoltare și marketing turistic”, a declarat ministrul Ștefan-Radu Oprea.
OMD „Stațiunea Mamaia Nord” este formată din Consiliul Local Năvodari, Organizația Patronală Mamaia Nord și Holiday Beach SRL. Prin HCL nr. 141/24.07.2023 a fost aprobată modificarea Statutului Asociației Organizației de Management al Destinației „Stațiunea Mamaia Nord”, în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 626/29.03.2023 pentru modificarea și completarea Procedurii de avizare a organizațiilor de management al destinației aprobată prin Ordin nr. 1.293/2022 și urmare Hotărârii nr. 2/04.07.2023 a Adunării Generale a Asociației OMD „Stațiunea Mamaia Nord”. Documentația transmisă către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a fost analizată și validată de către „Comisia de avizare privind înființarea OMD-urilor în România”, în conformitate cu prevederile procedurii în vigoare.
Potrivit ministerului, Prin parteneriatul public-privat, OMD „Stațiunea Mamaia Nord” va elabora și implementa strategia de dezvoltare și marketing turistic la nivel local. Printre obiectivele asumate de cei trei membri fondatori se numără creșterea gradului de valorificare a potențialului turistic din destinație, prelungirea duratei sejururilor și creșterea numărului de vizitatori, identificarea măsurilor pentru a reduce sezonalitatea, sporirea notorietății brandului turistic și promovarea durabilității întreprinderilor de profil.
În prezent, România are 15 OMD-uri locale, unul județean, precum și unul regional.