Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului anunță că lansează două proceduri de prospecţie de piaţă pentru ca ulterior să deschidă o procedură de achiziţie publică privind operaţionalizarea portalului Romania.travel şi derularea de campanii de promovare TV-online în Marea Britanie şi Germania.
„Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului a lansat două proceduri de prospecţie de piaţă în vederea demarării ulterioare a unei proceduri de achiziţie publică. Prima vizează achiziţionarea de servicii pentru crearea portalului web romania.travel, iar cea de-a doua achiziţionarea de servicii pentru pentru derularea unei campanii de promovare integrate TV-online în Mare Britanie şi Germania”, anunţă ministerul.
Instituția transmite că internetul a devenit sursa principală de accesare a informaţiilor şi de planificare a călătoriilor, ceea ce determină o adaptare majoră a modului în care trebuie promovate destinaţiile turistice.
„Accesarea internetului de pe terminale mobile este un trend în experienţa turistică, la fel şi comportamentul de cumpărare online a produselor turistice, astfel încât utilizarea instrumentelor de marketing digital reprezintă unul dintre pilonii cei mai importanţi în orice strategie de marketing integrat al destinaţiei turistice, argumentează instituţia”, spune ministerul.
„Atingerea obiectivului strategic de creștere a notorietății destinației turistice România, prin comunicarea elementelor diferențiatoare, pe piețele externe vizate, necesită dezvoltarea unei campanii integrate de marketing și comunicare, incluzând componentele TV şi online, profitând de oportunitățile de pe piețele vizate, astfel încât promovarea să se realizeze într-o manieră sustenabilă, care să ajute la evidențierea valorilor românești. Împreună cu membrii Consiliului de Brand Turistic Național, MAT implementează un plan de marketing adaptat nevoilor actuale de promovare ale României”, a declarat Constantin-Daniel Cadariu, ministrul antreprenoriatului și turismului.
În acest sens, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a lansat două proceduri de prospecție de piață în vederea demarării ulterioare a unei proceduri de achiziție publică. Prima vizează achiziționarea de servicii pentru crearea portalului web romania.travel, iar cea de-a doua achiziționarea de servicii pentru pentru derularea unei campanii de promovare integrate TV-online în Mare Britanie și Germania.
Portalul online romania.travel va fi realizat cu respectarea principiul KISS (Keep It Straight Simple) și va furniza Ministerului Antreprenoriatului și Turismului un instrument software funcțional, accesibil și atractiv pentru promovarea digitală a destinației turistice România.
În privința campaniei de promovare integrate TV-online, instituția transmite că în activitatea de promovare turistică, canalele transnaționale, paneuropene, de televiziune cu specific de turism, sport, ştiri şi călătorii reprezintă un instrument important prin intermediul căruia mesajul de promovare ajunge la potenţialii turişti. Impactul pe care astfel de televiziuni îl au în rândul consumatorilor de produse şi servicii turistice este unul eficient, cunoscută fiind influența pe care mass-media vizuală o are în rândul publicului.
Alegerea celor două piețe, Marea Britanie și Germania, a avut la bază o serie de acte normative, documente strategice ale ministerului, studii, precum și potențialul ridicat atât din punct de vedere economic, cât şi al consumului de publicitate TV-online din rândul piețelor de interes pentru România.
„Obiectivele campaniei integrate TV-online sunt de a crește nivelul de notorietate a României ca destinație turistică pentru city break, precum și de a îmbunătăți ranking-ul în căutările pe Google despre România. Aceste acțiuni, la care se adaugă și campania de promovare a României prin intermediul formatorilor de opinie, fac parte din campania integrată de promovare a destinației turistice România, care va fi derulată în cursul acestui an de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, în parteneriat cu Consiliul de Brand Turistic Național”, spune ministerul.
Portalul Romania.travel a mai fost funcțional în 2018, pe vremea când Bogdan Trif era ministrul Turismului. Inițial, site-ul oficial de turism al României a fost închis pentru neplată, iar ministrul la acea vreme a plătit suma de 120 de euro necesară pentru deblocarea lui, scria atunci Profit.ro.
O altă inițiativă pentru promovarea României a fost Frunza de 30 de milioane euro lansată de Elena Udrea, pe vremea când era ministrul Turismului. Anul acesta, Daniel Cadariu, actualul ministrul al Antreprenoriatului și Turismului a reînviat brandul de ţară pentru care s-au cheltuit aproape 30 de milioane de euro a fost îngropat 12 ani. Ministrul Turismului Daniel Cadariu a declarat că obligă toate structurile de primire turistică din România, inclusiv cele de tip AirBnB, să afișeze atât la interior, cât și la exterior, o foaie A4 pe care va fi afișat brandul de țară – vestita frunză creată în mandatul Elenei Udrea. El susține că acesta ar reprezenta un punct de plecare pentru promovarea României ca destinație turistică, deși o foaie A4 afișată la cazări ar fi văzută doar de cei care vizitează deja România. Ministrul nu a explicat cum ar putea atrage această măsură turiști străini.