Ministrul Muncii anunță două proiecte de formare profesională finanțate din Fondul Social European cu aproape 90 milioane de euro

eficientizeazainregistrareatimpuluilucratdeangajaticuunprogrampontaj

România va avea la dispoziție în perioada următoare două proiecte formare profesională finanțate din Fondul Social European, cu aproape 90 milioane de euro, a anunțat vineri ministrul Muncii Simona Bucura-Oprescu, după o vizită la Uzina Dacia, împreună cu comisarul european pentru locuri de muncă şi drepturi sociale, Nicolas Schmit..

„În contextul nevoii tot mai acute de forță calificată de muncă în toate sectoarele de activitate, dar mai ales în industrie, ministrul Muncii Simona Bucura-Oprescu a anunțat în discuțiile cu reprezentanții Dacia că, prin Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, vor fi derulate în perioada următoare două proiecte majore de formare profesională finanțate din Fondul Social European. Formarea profesională prin programe la locul de muncă prin acordarea de sprijin financiar angajatorilor care încheie contracte de ucenicie cu șomeri este o prioritate. De aceea vom derula proiectele “FORMACTIV – Formare și muncă activă”, în valoare de 59 de milioane de euro, care vizează un grup țintă de 5.105 șomeri non-NEETs, și proiectul “START – Investește în calificare pentru viitor!”, cu o valoare de 27 de milioane de euro, care vizează un grup țintă de 1.972 de șomeri NEETs. Sprijinim în acest fel integrarea tinerilor pe piața muncii”, a declarat ministrul Simona Bucura-Oprescu.

Uzina Dacia realizează aproape 10% din exporturile României, are o contribuție de 3,5% din PIB-ul țării la fiecare dintre cele 13.000 de locuri de muncă de pe platforma de la Mioveni generează în industria auto din țara noastră alte circa 10 locuri de muncă.

„Dacia înseamnă mai mult decât o afacere, înseamnă o mare mândrie pentru argeșeni și nu numai! Aici se produce o mașină la fiecare 56 de secunde. De aici, de la Uzina Dacia, pleacă aproape 10% din exporturile României pe toate continentele. Aceste rezultate excepționale sunt rezultatul hărniciei și priceperii angajaților de pe platforma Dacia care, zi de zi, demonstrează că se pot ridica la cele mai înalte standarde privind calitatea muncii și productivitatea. Nu trebuie însă omis faptul că, acum, cele mai mari provocări sunt tranziția verde și digitală. Regulile sunt stricte, iar termenele sunt scurte, ceea ce poate genera costuri mari. De aceea este important să venim cu ceva în plus pentru a ajuta economia auto nu doar în România, ci în întreaga Uniunea Europeană!”, a mai declarat ministrul.

Comisarul european Nicolas Schmit a declarat că un obiectiv important pentru piața europeană este tranziția verde, iar Dacia va face această tranziție. De asemenea, el a precizat că trebuie să încurajăm tinerii să lucreze în industria auto, dar și să fie pregătiți pentru upskilling și reskilling pentru a face face provocărilor tranziției verzi și digitale.