Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat, luni seară, că poate fi extinsă navigarea pe Canalul Sulina, pentru ca navele ucrainene cu grâne să poată trece 24 de ore din 24, transmite News.ro, citând declarații făcute la Digi24. Grindeanu a subliniat că 70% din tranzitul grânelor din Ucraina se întâmplă prin România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

”S-au întâmplat bombardamente la graniţa comună, pe canalul comun Chilia. Noi suntem în contact permanent cu colegii din Ucraina. 70 la sută din ceea ce tranzitează sau ceea ce exportă Ucraina pe zona de grâne, se întâmplă prin România. Chiar mai mult de 2,5 milioane de tone tranzitează lunar România, ca să fie exportate. În toate discuţiile pe care le-am avut şi cu americanii şi cu ucrainenii la Galaţi, şi cu Comisia Europeană am ajuns la concluzia că putem să ajungem la 4 milioane prin câteva măsuri  pe care sunt convins că le putem implementa în perioada următoare. Unele dintre ele, proiecte europene şi vă dau un exemplu, navigabilitatea pe Sulina 24 de ore din 24. Astăzi se navighează doar pe lumină, pe durata zilei. Acest proiect se va finaliza într-olună şi va duce la o ridicare a acestei capacităţi. Navigabilitate 24 de ore din 24 va însemna un număr mult mai mare de nave”, a declarat Sorin Grindeanu, luni seară, la Digi24.

Întrebat dacă e pericol privind bruiajul GPS al navelor, ministrul Transporturilor a arătta că au fost evitate anumite situaţii care se puteau transforma în tragedii, dar că e o zonă de conflict în care se poate întâmpla orice.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

”Sunt instituţii, la noi e Autoritatea Navală Română care e în contact cu fiecare navă de acets tip, dar sunt şi alte instituţii care nu au legătură cu activitatea navală. Am încredere, până acum au fost nişte profesionişti, nu doar cei care au gestionat lucrurile din parea Ministerului Transporturilor, ci şi alte instituţii,şi au fost evitate tot felul de situaţii care puteau să se  transforme în tragedii. Au fost, e zonă de conflict, gândiţi-vă că s-au bombardat peste Dunăre. Am fost de acord ca în acea zonă, pe malul românesc să poată fi parcate, nu ştiu dacă e termenul potrivit, toate navele care nu au loc să inrreîn Reni sau Ismail. Dacă ar aştepta pe malul celălalt ar fi în pericol”, a spus Grindeanu.