Potrivit organigramei, la Autoritatea pentru Reformă Feroviară, există 79 de posturi bugetate dintre care, la începutul acestui an, erau ocupate 35. Nouă dintre posturi sunt de conducere, adică rezervate şefilor. Preşedintele ARF încasează un salariu lunar de peste 10.000 de lei, directorul general 7.227 de lei, un director 6.764 de lei, iar un şef de serviciu 6.229 lei. Pe lângă salarii, angajaţii mai primesc şi spor pentru condiţii vătămătoare de muncă. Bugetul anual destinat cheltuielilor de personal este de patru milioane de lei.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, ia în calcul să desfiinţeze Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF), declarându-se foarte nemulţumit de activitatea acestei instituţii.
El a spus că sunt discuţii în acest sens la nivel de Guvern şi de coaliţie, o decizie urmând să se ia în perioada imediat următoare.
„Sunt foarte nemulţumit de acest lucru – aici ar fi trebuit acum 3 sau 4 ani să fi început procesul de cumpărare a acestor trenuri. Acum ar fi trebuit să avem nişte rame noi. Totul e blocat, sunt foarte nemulţumit de această instituţie şi avem discuţii şi la nivelul coaliţiei şi în Guvern. Vom lua o decizie în perioada imediat următoare dacă vom mai continua şi dacă are sens să avem o instituţie separată, cu salariile ei, cu oamenii ei, în momentul în care nu produce ceea ce ar trebui să producă”, a declarat Drulă, într-un interviu acordat Antena 3.
Întrebat dacă ia în calcul ca ARF să fie desfiinţată, şeful de la Transporturi a răspuns afirmativ.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a fost înființată în urmă cu patru ani și jumătate și are ca principal obiectiv cumpărarea de trenuri noi cu fonduri europene. Compania trebuie doar să organizeze licitațiile.
Cu toate acestea, ARF nu a reușit să finalizeze nicio licitație. Autoritatea a derulat în ultimii ani două licitații, pentru achiziția a 20, respectiv 40 de trenuri noi, dar acestea au fost blocate în nenumărate rânduri prin contestații și ulterior anulate și reluate.