Ministrul Transporturilor : Modernizarea Magistralei CFR Sighișoara-Curtici trebuie să se termine în august 2024. WeBuild avansează cu tunelul de 600 de metri de la Bata, săpat la 27 de metri adâncime

Tunel Feroviar Bătuța API

În vara anului viitor ar trebui să se termine modernizarea secțiunii Sighișoara-Curtici de pe Magistrala 200, iar trenurile de călători să circule pe întreg traseul cu viteza maximă de 160 km/h. a transmis, marți, în județul Arad ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Cele mai dificile loturi acum în execuție sunt pe traseul Văii Mureșului, iar pe lotul WeBuild Bârzava -Ilteu se construiește tunelul de la Bata/Bătuța, un tunel feroviar cu o lungime de 604 metri săpat la o adâncime de 27 de metri. De la Sighișoara la Simeria (lungime 165 km.) lucrările sunt finalizate 98-99 %, iar trenurile circulă cu 140-150 km/h.

Pe secțiunea km. 614 -Bârzava (Arad)- Simeria (Hunedoara) cu o lungime de 140 km., asocierea WeBuild-FCC va finaliza în decembrie cei 42 de kilometri pe subtronsonul 2  (km. 614- Bârzava), acum la 85 %, tot WeBuild lucrează și pe 36 de kilometri între Bârzava și Ilteu și a ajuns la 85 % execuție cu termen de finalizare august 2024. Contractul are o valoare de 2 miliarde lei. Între Ilteu și Gurasada (22 km.) RailWorks, adică Asocierea Aktor-Alstom-Arada este în întârziere, la doar 63 % deși are termen februarie 2024. Pe următoarul segment, 40 de kilometri între Gurasada și Simeria, asocierea FCC -Astaldi este la aproape 80 % și are termen ianuarie 2024. Contractul are o valoare de aprox. 3 miliarde lei.

Ministrul Transporturilor le-a cerut constructorilor mobilizare maximă pe șantier : ,,Pe șantierele feroviare de la granița de Vest a Coridorului Rin-Dunăre este nevoie de o mobilizare exemplară până la finalul acestui an ! Am verificat astăzi stadiul lucrărilor pe cele 3 șantiere feroviare de pe Tronsonul 2 Frontieră- Curtici- Simeria. Tronsonul include Tunelul feroviar Bata, care în acest moment are suprastructura aproape finalizată. Este probabil cea mai dificilă etapă de execuție. Tunelul, în lungime totală de 603 m, este săpat la 27 de metri sub munte, pe o variantă nouă de traseu, între Bârzava și Ilteu. Am solicitat constructorilor să accelereze ritmul de execuție până la finalul acestui an pe toate cele 3 subtronsoane cuprinse între Km 614 și Gurasada, deoarece vreau ca la finalul acestui an vreau să redeschidem circulația feroviară pe cel puțin 50% din acest tronson, iar în prima jumătate a anului 2024, trenurile să circule deja cu 160 km/h pe întreaga distanță de 100 de km. Voi continua verificările pe aceste 3 subtronsoane pentru a mă asigura că termenele stabilite astăzi vor fi respectate !” a transmis Sorin Grindeanu.

De la Sighișoara la Brașov unde vor fi construite cele mai lungi tuneluri feroviare din țară, Aktor și RailWorks au întârzieri foarte mari (detalii aici), iar de la Predeal la Brașov linia nu are contract de modernizare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *