,,Minunea” de pe șantierul lotului 3 al Autostrăzii A 0 București Sud chiar se întâmplă miercuri, 13 martie odată cu startul montării grinzilor metalice la pasajul peste A 1 București-Pitești de la Ciorogârla, nodul rutier A0-A 1 fiind esențial pentru finalizarea lotului dintre Bragadiru și Joița (A1). Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu s-a referit plastic, la această etapă de execuție a nodului Ciorogârla drept ,,minunea de pe A 0“, deși adevărata minune ar fi deschiderea circulației la sfârșitul anului dacă se menține ritmul de lucru de pe șantier.
Conform promisiunilor, constructorul Aktor (Grecia) a început montarea grinzilor la nodul rutier Ciorogrârla pe sensul București-Pitești, deocamdată fără a afecta circulația. Deși grinzile sunt aduse în șantier încă din vara anului 2023, montarea lor se face cu întârziere raportat la termenul contractual pentru finalizarea lotului de 18 km. : aprilie 2024 respectiv termenul asumat sfârșitul lunii august.
Lotul 3 al Autostrăzii A0 București Sud, cel mai important lot de autostradă care trebuie deschis în 2024, riscă să rateze inaugurarea și în acest an (după ce a fost promis în 2022 pentru decembrie 2023), susține Asociația Pro Infrastructură, care a publicat cele mai noi imagini de pe șantier. Pe lotul de 18 km dintre Bragadiru (DN 6) și Autostrada A1 Joița, constructorul Aktor (Grecia) a început anul de la 57% execuție, dar după două luni cu vreme nesperat de bună, șantierul nu pare că s-a „dezmorțit”.
„Termenul contractual de finalizare este aprilie 2024. Constructorul Aktor are șanse infime să dea în folosință lotul în decembrie. Progresul este insuficient, mobilizarea lasă foarte mult de dorit. În acest ritm, 2024 devine misiune imposibilă în câteva luni”, susține API.