Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene anunţă, duminică, că în data de 26 august a încărcat o nouă tranşă, numărul II, de 250 de lei pe cardurile sociale oferite prin programul „Sprijiin pentru România”. Valoarea totală a tranşei II se ridică la aproape 600.000.000 lei şi a ajuns la aproximativ 2,4 milioane de români
Potrivit ministerului, tranşa II cuprinde şi o serie de noi beneficiari deveniţi eligibili după startul programului, care vor primi cardurile în cursul acestei luni
Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a efectuat la 26 august plăţile aferente tranşei II din ajutorul de 1.000 de lei oferit prin programul „Sprijin pentru România”, pentru un număr de 2,4 milioane de beneficiari care au intrat în posesia cardurilor.
Ministerul reaminteşte că sunt IV tranşe a câte 250 de lei, oferite o dată la două luni, până la finalul lui 2022.
În această lună se vor distribui şi încărca şi cardurile pentru categoriile de beneficiari care au devenit eligibili după momentul acordării primei tranşe, sau care au fost omişi din aceasta, însumând aproximativ 91.000 de persoane. În continuare, MIPE prezintă un ghid cu îndrumări pentru beneficiarii care se află în această situaţie.
SITUAŢIA I
Sunt eligibil, dar nu am primit cardul
Sunt persoane care nu au intrat în posesia cardului pentru că la momentul distribuirii nu se aflau la domiciliu. Poşta Română încearcă distribuirea de două ori pentru fiecare beneficiar. Dacă vă aflaţi în această situaţie, primul pas este să verificaţi la cel mai apropiat oficiu poştal. Dacă nu găsiţi cardul acolo, sunaţi la 031.9268.
Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale actualizează lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare şi mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite faţă de listele anterioare. Pentru beneficiarii nou introduşi în program se eliberează noi suporturi electronice.
Aşadar, dacă aţi devenit eligibil pe parcursul programului, veţi fi adăugaţi pe aceste liste. Pentru a vă asigura că nu sunteţi omis, vă puteţi adresa Casei Teritoriale de Pensii – respectiv Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială – din judeţul de reşedinţă. Verificarea condiţiilor de venit pentru beneficiarii se face exclusiv de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), iar MIPE nu are autoritatea să adauge sau să elimine beneficiari din liste.
Mecanismul de distribuire a cardurilor prevede trei etape: 1) producţia cardurilor de către unităţile emitente (imprimarea datelor beneficiarilor şi inserarea CIP-ului), 2) împlicuirea şi distribuirea la nivel naţional de către Poşta Română şi 3) încărcarea valorică a cardurilor pe măsură ce acestea intră în posesia beneficiarilor.
Categoriile eligibile sunt următoarele:
a) Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflaţi în evidenţa caselor de pensii sectoriale şi beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
b) Persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
c) Familiile cu cel puţin 2 copii în întreţinere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
d) Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
e) Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condiţiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;
f) Persoanele fără adăpost, aşa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.
SITUAŢIA II
Am primit cardul, dar nu este încărcat
Sunt câteva situaţii în care, din motive tehnice, confirmarea distribuirii cardului către fiecare beneficiar se efectuează cu întârziere. MIPE nu poate efectua plata până nu primeşte această confirmare de la C.N. Poşta Română. Dacă aveţi card şi nu este încărcat, sunaţi la 031.9268.
SITUAŢIA III
Am pierdut cardul/Nu funcţionează
Beneficiarul care a pierdut/nu îi funcţionează cardul social trebuie să anunţe emitentul, apelând serviciul de Asistenţă Clienţi sau utilizând aplicaţia mobilă a emitentului. Emiterea unui nou card şi expedierea la adresa emitentului se vor face, prin grija emitentului, în termen de 60 de zile de la data la care cardul a fost declarat pierdut.