Miza pe AI în lupta între giganții Tehnologiei: Alibaba pariază pe inteligenţa artificială pentru a stimula creşterea cloud

alibaba

Alibaba şi-a extins disponibilitatea globală a serviciilor sale de cloud computing, în timp ce şeful diviziei internaţionale a unităţii a promovat produsele AI ale companiei ca o modalitate de a alimenta creşterea, transmite CNBC, conform News.ro.

Gigantul tehnologic chinez a declarat că a extins zona de disponibilitate a produselor sale de cloud computing în Mexic, pentru prima dată, şi că va construi noi centre de date pe pieţe cheie, inclusiv Malaezia, Thailanda şi Coreea de Sud, în următorii trei ani.

”Vrem să avem… mai multe eforturi şi investiţii pentru centrele noastre internaţionale de date”, a declarat Selina Yuan, preşedintele diviziei internaţionale a Alibaba Cloud, pentru CNBC, într-un interviu de miercuri.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Iniţiativa de creştere urmează unei perioade tulburi pentru Alibaba Cloud, după ce divizia a abandonat o ofertă publică iniţială planificată şi a trecut printr-o remaniere a managementului.

Divizia cloud a Alibaba a început să se extindă la nivel internaţional în 2015, cu rezultate mixte până acum.

Amazon, Microsoft şi Google, deţinută de Alphabet, reprezintă aproximativ 67% din piaţa globală de a serviciilor cloud, potrivit Synergy Research Group.

Alibaba ocupă puţin sub 5% din spaţiul respectiv. În China, totuşi, Alibaba reprezintă 39% din piaţă, conform datelor de la Canalys, iar compania este unul dintre cei mai buni jucători din Asia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Unitatea de cloud a fost văzută ca o afacere viitoare esenţială pentru Alibaba, de către CEO-ul anterior Daniel Zhang şi actualul management superior.

Dar creşterea a încetinit semnificativ în ultimele trimestre. În această lună, directorii Alibaba au declarat în timpul unui apel privind veniturile că divizia cloud va reveni la ”o creştere cu două cifre” în a doua jumătate a anului fiscal curent.

Pentru a reaprinde acest impuls, Alibaba pariază pe produsele sale AI şi pe înscrierea mai multor clienţi.

Miercuri, Alibaba şi-a extins parteneriatul cu casa franceză de lux LVMH, care a început să folosească instrumentele AI ale gigantului tehnologic chinez în China.

Alibaba şi-a lansat modelul lingvistic mare (LLM) – un tip de software antrenat pe cantităţi mari de date care pot sprijini aplicaţiile de inteligenţă artificială – Tongyi Qianwen în 2023.

Compania chineză a lansat luna aceasta o versiune mai avansată a modelului, pentru a ţine pasul cu alţi rivali chinezi precum Baidu şi Tencent, precum şi cu giganţii tehnologici americani Microsoft, OpenAI şi Google.

Managementul superior al Alibaba, inclusiv CEO-ul Eddie Wu, au vorbit despre potenţialul companiei în AI. La fel ca Microsoft şi Google, Alibaba îşi vinde produsele AI prin divizia sa de cloud.

”Credem că inteligenţa artificială este viitorul, este cu siguranţă tendinţa şi cum sprijinim modelul de inteligenţă artificială şi limbajul mare? Cloud computing”, a spus Yuan pentru CNBC.

”Credem că este cu adevărat momentul potrivit pentru cloud-ul Alibaba. Avem cloud computing… avem strategia noastră foarte clară. Avem modelul nostru lingvistic mare şi cred că putem face mai mult pentru afacere, pentru clienţii şi partenerii noştri.”

Acţiunile Alibaba cotate la Hong Kong au scăzut joi cu peste 5% în urma unei informaţii conform căreia gigantul tehnologic chinez ia în considerare vânzarea de obligaţiuni convertibile pentru a strânge 5 miliarde de dolari.