Divizia Mobilize a Renault va lansa versiunile de producție ale vehiculelor sale în 2022, prima fiind Limo, o berlină electrică de dimensiuni medii construită în China pentru a fi furnizată companiilor de transport și de taxi.
Limo a debutat public la Salonul Auto de la München, unde a fost afișată alături de versiunile prototip ale Hippo, o camionetă electrică pentrul transportul „ultimul kilometru”; Duo, un cvadriciclu electric pentru mobilitatea urbană care folosește unele componente de la Renault Twizy; și Bento, o versiune cargo a Duo.
„Am ales acest model specific și nu un Renault, deoarece clienții care solicită servicii de călătorie solicită o berlină ca vehicul perfect pentru acest tip de utilizare”, a declarat Clotilde Delbos, CEO-ul Mobilize, săptămâna aceasta pentru Automotive News Europe. „Această arhitectură este încă puternică în China și Turcia, dar nu mai este în Europa, de aceea nu vom folosi Dacia sau Renault, piața europeană fiind orientată spre SUV-uri și crossover-uri.”
O flotă de 40 de limuzine Mobilize va intra în serviciu în diferite companii de taxiuri și vehicule de taxi în a doua jumătate a anului 2022, a anunțat Mobilize.
Renault va oferi un pachet de servicii pentru Limo care include garanții, întreținere, asigurare și opțiuni de încărcare. Potrivit Renault, serviciile de transport pot organiza contracte pe baza kilometrajului sau a duratei, în timp ce șoferii ocazionali pot plăti pe măsură, iar mașinile Mobilize nu vor fi disponibile cumpărătorilor privați.
CEO-ul Renault, Luca de Meo spune că Mobilize va reprezenta 20% din cifra de afaceri a grupului până în 2030. El a creat unitatea în 2020 ca parte a planului său Renaulution pentru a revigora producătorul auto care pierde bani. Unitatea include servicii la fel de diverse precum „a doua viață” a bateriei, reciclarea, transportul, date și o serie de parteneriate.
Serviciile de mobilitate Renault au generat venituri de 11 milioane de euro în prima jumătate a anului 2021, conform documentelor financiare ale grupului.
Constructorul de automobile speră să folosească Limo pentru a capta o parte din piața europeană de călătorie, despre care spune că va crește de la 28 miliarde de euro (33 miliarde de dolari) astăzi la 50 de miliarde de euro în 2030.
Totodată, Renault Technologie Roumanie va gestiona implementarea proiectului Duster 3, care va trece pe noua platformă CMF-B, iar modelul va fi comercializat atât în Europa, cât şi în Rusia, Africa şi America de Sud.
Deși va fi cu siguranță desenat în România, cel mai probabil cea de-a treia generaţie a SUV-ului Duster va fi asamblată tot aici, la Mioveni, însă dacă şi Bigster va fi dezvoltat tot aici,și modul în care vor fi produse SUV-urile Dacia va fi stabilit ulterior.