Trendul economiei circulare prinde, treptat, și în România. Retailerul Auchan a anunțat că a ajuns la o rețea de 10 locații în care comercializează haine purtate, după deschiderea celui mai recent magazin la Craiova.
Pe 1 septembrie a avut loc deschiderea celui de-al zecelea magazin „O nouă viață by Auchan” în hipermarketul din Craiova, din cadrul Electroputere Parc. Printr-un parteneriat cu lanțul local de magazine de modă Monique Investment, clienții vor putea găsi, pe lângă colecțiile vestimentare din oferta Auchan, și o selecție de haine pre-purtate, în stare perfectă de comercializare. Spațiul dedicat în incinta hipermarketului este de 43 mp și oferă clienților o gamă variată de articole vestimentare pentru femei, bărbați și copii, iar prețurile de vânzare variază între 5-150 lei.
Demarat în luna februarie a acestui an, proiectul de economie circulară reprezintă o premieră pentru piața locală de retail, fiind una dintre soluțiile propuse de Auchan ca parte a strategiei proprii de reducere a amprentei de carbon.
Astfel, în ultimele 7 luni, în shop-urile O nouă viață deschise în incinta hipermarketurilor Auchan din 9 orașe, în parteneriat cu lanțurile de magazine LaMajole și Monique Investment, au fost comercializate peste 90.000 de obiecte vestimentare, magazinul Timișoara Nord fiind cel care a înregistrat cele mai multe vânzări. Bluzele de damă și rochiile se află în topul celor mai bine vândute articole din rețeaua O nouă viață.
Compania vizează extinderea programului și în restul hipermarketurilor din țară, completând astfel acțiunile deja existente de reducere a poluării textile. Auchan și-a propus să deschidă alte trei magazine de acest fel până la finalul acestui an și încă 12 în decursul anului următor.