Modernizarea Gării de Nord din București: CFR Infrastructură a prelungit, la cererea constructorilor termenul-limită pentru depunerea ofertelor la contractul de aproape 500 de milioane lei

Gara de Nord Bucuresti MT

Compania CFR Infrastructură a prelungit până pe 16 martie termenul-limită pentru depunerea ofertelor la contractul de aproape 500 de milioane de lei pentru prima etapă de modernizare a Gării de Nord din București, cea mai importantă stație feroviară din România. Licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor a fost publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice pe 30 ianuarie 2023, iar compania urma să deschidă ofertele pe 6 martie, dar la solicitarea constructorilor a prelungit termenul pentru depunerea ofertelor până săptămâna viitoare pe 16 martie.

Prima etapă a investiției pentru modernizarea Gării are o valoare de aproape 100 de milioane de euro, iar termenul este de 55 de luni, 9 pentru proiectare și 46 de luni pentru execuție.

Gara de Nord din București, denumită la inaugurarea din 1872 „Gara Târgoviște”, este o gară terminus, monument istoric pe care autoritățile vor să o transforme într-un adevărat nod urban multimodal.

Unii dintre constructori au cerut prelungirea termenului chiar cu 30 de zile lucrătoare invocând complexitatea proiectului și volumul mare al documentelor necesare elaborării ofertei, potrivit solicitărilor pe care le-a consultat Economedia.

„Având în vedere următoarele aspecte: Specificitatea și complexitatea proiectului ce face obiectulm procedurii de achiziție publică (proiectare și execuție)/Volumul Mare de documente și al activităților necesare pentru întocmirea unei oferte tehnice complete și competitive, activitățile complexe de elaborare a oferte, vă rugăm să aveți amabilitatea de a acorda o prelungire a perioadei pentru eleborarea ofertelor cu cel puțin 30 de zile lucrătoare față de termenul prezentei.

– ETAPA I – proiectare și execuție lucrări de modernizare a celei mai mari gări din România – Gara de Nord București – prin consolidare fațade, acoperișuri, instalații și amenajarea spațiilor publice din cele 3 corpuri ale clădirii:

Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu)

Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa I)

Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Griviței)

Obiective:

– modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord

– modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilități pentru persoanele cu dizabilități;

– asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;

– crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;

– regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;

– sisteme noi de ventilație/încălzire;

– modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;

– modernizarea sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații”, CFR Infrastructură.

Comentarii

  1. Asa cum v-am spus:
    Abandonați!
    Faceti una noua pentru secolul XXI!
    În zona 1 Mai si conexiune rapida la statia de metrou!
    GN poate rămâne muzeu, hotel, mall șamd.
    Dacă o modernizati aurolacii raman!😵

  2. Nu e nici prima, nici ultima gara monument istoric demolata de dezvoltatorii imobiliari pentru a construi un kitsch superb.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *