Modernizarea liniei de tren Craiova – Caransebeș: FCC (Spania) a depus contestație la contractul pentru lotul 6 / Constructorul solicită CFR Infrastructură să dea răspunsuri clare pentru Tunelurile de la Feneș și Tâmpa construite în 1878

Tunel Feroviar Fenes M 100

Constructorul FCC (Spania) a depus luni, 18 septembrie, contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) la contractul pentru modernizarea lotului 6 al Magistralei M 100 Craiova – Caransebeș. CFR Infrastructură a stabilit termenul-limită pentru depunerea ofertelor 25 septembrie pentru toate cele șase loturi ale secțiunii Craiova – Caransebeș. Ultimul lot al secțiunii Craiova – Caransebeș are o lungime de 37 km între Poarta și Caransebeș, o valoare de 1,3 miliarde lei și o durată de proiectare și execuție de 72 luni.

FCC solicită suspendarea procedurii de achiziție până la soluționarea cotestației și anularea ca nelegale a răspunsurilor CFR Infrastructură cu provire la solicitările constructorilor. FCC reclamă răspunsurile neclare privind modernizarea tunelurilor Feneș și Tâmpa (construite în 1878) și a proiectului pentru noile tuneluri de la Poarta.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

CFR Infrastructură anunță că lucrările dintre Poarta (jud. Caraș Severin) și Caransebeș se fac pentru viteza maximă de 160 km/h, iar pe traseu vor fi reabilitate două tuneluri (Feneș și Tâmpa) și construite două tuneluri noi la Poarta (lângă Domașnea).

„Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare pe secțiunea POARTA – CARANSEBEȘ (LOTUL 6), aferent obiectivului CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ (225,287 km). Valoarea financiară estimată a contractului este de 1.331.527.894,38 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027. Achiția publică prevede o durată de 72 luni pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe secțiunea POARTA – CARANSEBEȘ (LOTUL 6), în lungime de 37,160 km, de la Punctul de Oprire nou Poarta, km 436+887 la Caransebeș, km 474+046, 12 luni fiind termenul pentru elaborarea proiectului și 60 de luni pentru execuția lucrărilor.

Principalele obiective feroviare incluse în programul de modernizare pe LOTUL 6 sunt:

– 37,160 km pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h

– 7 stații/halte

– 18 de poduri

– 65 de podețe

– 18 pasaje inferioare și superioare

– 2 tuneluri noi cu cale ferată dublă la Poarta de 500 m, respectiv 305 m

– 2 tuneluri reabilitate – Feneș și Tâmpa

– 10 de treceri la nivel cu calea ferată”, arată CFR Infrastructură.

Cele șase contracte pentru proiectarea și modernizarea liniei Craiova-Caransebeș au fost lansate în licitație pe loturi în martie, aprilie și mai ( 4 mai pentru lotul 6 cu termen depunere iunie) și aveau termene pentru depunerea ofertelor în mai, dar CNSC a admis contestațiile constructorilor.

Secțiunea de cale ferată Craiova – Caransebeș are o lungime de 226 km, fiind linie CF electrificată pe toată distanța, linie dublă electrificată Craiova – Strehaia (60km) și linie simplă electrificată Strehaia – Caransebeș (174km). Pe această linie CF circulă atât trenuri de călători cât și trenuri de marfă, în prezent fiind existente 32 puncte de secționare. Sistemul de semnalizare este semi-automat între stații și electro-mecanic în stații, toate mecanismele căii ferate (semnale, treceri la nivel și aparate de cale) fiind comandate și controlate prin mecanismele existente.
Linia de cale ferată Pitești – Craiova – Vârciorova – Orșova – Caransebeș – Timișoara a fost construită între anii 1868 – 1879 că urmare a insistenței deosebite a României de a impune realizarea legăturii feroviare cu Banatul aflat sub administrația Austro-Ungară prin punctul de
frontieră Vârciorova. Linia de cale ferată Craiova – Vârciorova în lungime de 130 km a fost construită între anii 1868-1875. Linia de cale ferată Caransebeș – Orșova, în lungime de 89 km a fost construită între anii 1874- 1878. După aproape un an se finalizează și tronsonul cf dintre Vârciorova și Orșova, în lungime de 4 km. În această perioadă transbordarea mărfurilor și călătorilor s-a făcut cu mijloace avute la dispoziție. (Date din Monografii). Calea ferată Timișoara – Caransebeș – Vârciorova în lungime de 191km a fost exploatată de Societatea privilegiată a Cailor Ferate Austriece până în anul 1891 când linia CF a fost naționalizată de statul ungar și trecută în proprietatea MAV – Căile Ferate Ungare de Stat. După 1 decembrie 1918 se încep negocierile privind preluarea liniei c.f. de către Statul Român, și prin efectul prevederilor Tratatului de la Trianon la 21 septembrie 1920 linia Timișoara – Vârciorova trece în proprietatea Statului Român, potrivit Studiului de Fezabilitate realizat de Asocierea Italferr S.P.A. – S.C. ISPCF S.A. – S.C. Italrom Inginerie International SRL.

– Lotul 1 (Craiova – Filiași), cu o lungime de 37,97 km, are o valoare estimată de 1,4 – 1,5 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 54 de luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări).

– Lotul 2 (Filiași – Igiroasa), cu o lungime de 44,26 km, are o valoare estimată de 1,1 – 1,2 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări).

Lotul 3, Igiroasa – Drobeta Turnu Severin (41 km) este cel mai mare contract distinct dintr-un proiect CFR Infrastructură, lotul cu tunelul Balota având o valoare de 3 miliarde lei și a fost scos la licitație pe 12 aprilie. Tunelul Balota cu o lungime de 6 km va fi al doilea ca lungime din țară după cel în lucru de 7 kilometri de la Ormeniș, pe M 300 Brașov – Sighișoara unde lucrează Aktor. (n.r CFR Infrastructură vrea să construiască un tunel de 10 km. între Predeal și Brașov)

– LOT 4: DROBETA TURNU SEVERIN – BĂILE HERCULANE, km 362+632 – 404+250 (41,618 km)

Valoare estimată: între 1.467.607.032,41 lei, fără TVA și 1.605.333.699,39 lei, fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări)

– LOT 5: BĂILE HERCULANE – PO NOU POARTA, km 404+250 – 436+887 (32,637 km)

Valoare estimată: 1.458.989.782,23 lei fără TVA și 1.595.909.686,57 lei, fără TVA. Durata proiectării și execuției lucrărilor: 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări).

Lot 6 CAP X PO NOU POARTA – CARANSEBES KM 436+887 – KM 474+046,53. Valoarea contractului pentru proiectarea și execuția tronsonului de 37 de kilometri fiind de 1,3 miliarde lei. Durata contractului este de 72 de luni, 12 pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție.

De la Caransebeș la Timișoara și Arad sunt contracte semnate prin PNRR pentru loturile 2,3 și 4, iar pentru Lotul 1 Caransebeș-Lugoj contractul ar putea fi semnat cu WeBuild dacă la CNSC se respinge contestația Alstom.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.