Modernizarea liniei de tren Craiova – Caransebeș: Licitația pentru primele două loturi a fost publicată în SEAP. 2,5 miliarde lei pentru reabilitarea a 82 de kilometri din Magistrala M 100

tren de lucru

Licitația pentru modernizarea primelor 2 tronsoane ale Magistralei M 100 Craiova – Caransebeș a fost publicată în SEAP, valoarea maximă pentru proiectarea și execuția lurărilor pe cei 82 de kilometri aferenți celor două loturi fiind cuprinsă între 2,5 și 2,8 miliarde lei.

– Lotul 1 (Craiova – Filiași), cu o lungime de 37,97 km, are o valoare estimată de 1,4 – 1,5 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 54 de luni (12 luni proiectare și 42 de luni execuție lucrări).

– Lotul 2 (Filiași – Igiroasa), cu o lungime de 44,26 km, are o valoare estimată de 1,1 – 1,2 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări).

Procedura de achiziție se desfășoară cu clauză suspensivă, adică parafarea contractului se poate face doar după ce se asigură sursa de finanțare.

„LOT 1: CRAIOVA (CAP X) – FILIASI (CAP Y), KM 248+760 – KM 286+735, inclusiv OCC/CMT Craiova, având o lungime de 37,975 km. Antreprenorul/Contractantul are obligația corelării lucrărilor cu Antreprenorul/Contractantul de pe LOT 2: FILIAȘI ( CAP Y ) – IGIROASA ( CAP Y ), KM 286+735 – KM 331+000 având o lungime de 44,265 km în vederea asigurării continuității tronsonului de cale ferată Craiova – Caransebeș în ceea ce privește toate sistemele de interoperabilitate. Achizitia se referă la obligațiile Antreprenorului/Contractantului aferent LOT 2: FILIAȘI (CAP Y) – IGIROASA (CAP Y), KM 286+735 – KM 331+000. Antreprenorul/Contractantul are obligația corelării lucrărilor cu Antreprenorul/Contractantul de pe LOT 1: CRAIOVA (CAP X) – FILIASI ( CAP Y ), KM 248+760 – KM 286+735, inclusiv OCC/CMT Craiova, având o lungime de 37,975 km, precum si cu LOT 3: KM 331+ 000 (IGIROASA CAP Y) – KM 333+000 (START VARIANTA BALOTA) – KM 359+390 (CAP Y Statia Noua DROBETA EST) – KM 362+632 (CAP X DROBETA TURNU SEVERIN) la care se adaugă LEGATURA CF A VARIANTEI BALOTA CU STATIA CF PRUNISOR EXISTENTA, LEGATURA CF CU STATIA DROBETA MARFA (SIMIAN), STATIA DROBETA MARFA și RACORDUL CF DUDAȘU, având o lungime totală de 41,234 km în vederea asigurării continuității tronsonului de cale ferată Craiova – Caransebeș în ceea ce privește toate sistemele de interoperabilitate. CLAUZA SUSPENSIVA: Procedura de atribuire se desfașoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni”, arată descrierea din SEAP.

Linia de tren Craiova – Carnsebeș, parte a Magistralei M 100 București – Timișoara, una dintre cele mai neîntreținute din țară, are o lungime de 226 de kilometri. Cel mai dificil tronson este Lotul 3 care include tunelul de la Balota cu o lungime de 6,1 kilometri.

Lotul 3 (Igiroasa – Drobeta Turnu Severin), cu o lungime de 41,23 km, are o valoare estimată de 3,08 miliarde de lei (fără TVA) și trebuie finalizat în 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări). Pe acest lot va fi construită și o variantă nouă de traseu care va asigura relația între stațiile Balota, Prunișor și Drobeta Marfă. Între stațiile Prunișor și Drobeta Turnu Severin Est este prevăzută construcția unui tunel de cale ferată dublă, în lungime de 6,1 km. Urmează să fie publicată licitația în SEAP.

De la București la Craiova pe M 100 se fac reparații rapide, iar de la Caransebeș la Timișoara și Arad CFR are contracte pentru modernizarea loturilor, 2, 3 și 4 finanțate prin PNRR. Cel mai lung tunel feroviar în execuție este la Ormeniș, 6,9 kilometri pe M 300 Brașov – Sighișoara.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *