Multe părți ale lumii nu sunt pregătite pentru vehicule cu emisii zero, motiv pentru care Toyota Motor nu a semnat săptămâna aceasta angajamentul de a elimina treptat mașinile cu combustibili fosili până în 2040, a declarat cel mai mare producător auto din lume.
Șase mari producători de automobile, inclusiv General Motors, Ford, Volvo și Mercedes-Benz au semnat Declarația de la Glasgow privind mașinile și furgonetele cu emisii zero. Dar Toyota și Volkswagen, precum și piețele auto cruciale din Statele Unite, China și Germania nu au făcut-o.
Un purtător de cuvânt al Toyota a declarat pentru Reuters că acolo unde există infrastructura energetică și de încărcare, economia și gradul de pregătire pentru clienți, „suntem gata să accelerăm și să sprijinim cu vehicule adecvate cu zero emisii”.
„Cu toate acestea, în multe zone ale lumii, cum ar fi Asia, Africa, Orientul Mijlociu… nu a fost încă stabilit un mediu adecvat pentru promovarea transportului cu emisii zero”, a spus purtătorul de cuvânt. “Credem că va dura mai mult timp pentru a face progrese…; prin urmare, este dificil pentru noi să ne angajăm la declarația comună în această etapă”.
Potrivit unui studiu publicat de Munich Mobility Show în aprilie, există disparități uriașe la nivel mondial în ceea ce privește deținerea de vehicule electrice, scrie Reuters.
Vânzările sunt în creștere în Uniunea Europeană, China și Statele Unite.
Dar înmatriculările cumulate de mașini electrice până în 2020 în America de Sud, cu o populație de peste 420 de milioane de oameni, au fost sub 18.000.
Și înmatriculările în Africa, care găzduiește1,2 miliarde de oameni, au totalizat doar 1.509 mașini până în 2020.
Volkswagen a mai spus că ritmul adoptării vehiculelor electrice „va varia de la o regiune la alta”, iar CEO-ul companiei, Herbert Diess, a respins angajamentul de zero emisii la o conferință de miercuri.
„Ar putea avea în continuare sens să folosim mașini cu combustibil sintetic în America Latină în 2035”, a spus Diess.