Munca de acasă și vaccinarea au implusionat reluarea călătoriilor, iar numărul turiștilor a crescut cu 50% în ultimele luni

turism romania sighisoara

Evoluția pozitivă a ratei de vaccinare la nivel global și menținerea flexibilității în piața muncii au contribuit la reluarea călătoriilor, astfel că numărul turiștilor care au mers cu avionul și s-au cazat la hotel a crescut cu 50% în ultima parte a anului 2021 în comparație cu anul trecut, potrivit studiului Deloitte 2021 Holiday Travel Survey.

Cei care pot lucra la distanță sunt mai dispuși să călătorească pentru perioade mai lungi și să-și majoreze bugetul aferent vacanței față de cel din 2019. Dintre cei care plănuiesc să și muncească în timpul vacanței, 75% își prelungesc excursia cu cel puțin o zi.

În ceea ce privește bugetul pentru cazare, aproape 60% dintre participanții la studiul Deloitte spun că vor aloca aceeași sumă pentru călătorii ca și în urmă cu doi ani, iar 21%, semnificativ mai mult.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Cei mai mulți participanți la studiu apreciază măsurile impuse de autorități pentru a limita răspândirea virusului, 64% fiind mai dispuși să rezerve un zbor dacă purtarea măștii este obligatorie, iar 58%, dacă se impune dovada vaccinării.

„Dorința oamenilor de a călători a revenit odată cu creșterea ratei vaccinării și cu redresarea economică. În Europa, datele Eurostat arată o majorare de peste 20% a cazărilor în unități turistice în vara acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul creșterii indicatorilor de încredere în economia europeană. În România, avansul a fost de peste 50% în perioada menționată. Referitor la măsurile de siguranță luate de autoritățile europene, conform celui mai recent Eurobarometru, 65% dintre europeni sunt de acord cu faptul că certificatul digital COVID-19 reprezintă cel mai sigur mijloc de a călători liber în UE în timpul pandemiei. În România, ponderea este de 56%”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.

Cei care nu călătoresc invocă pandemia ca motiv principal, urmată de îngrijorările de natură financiară. Și stadiul în care se află vaccinarea copiilor influențează planurile de vacanță, 10% din persoanele cu vârsta sub 55 de ani invocând acest motiv pentru renunțarea la călătorii, iar una din șapte evită unitățile de cazare.

De asemenea, atitudinea față de călătorii variază în funcție de vârstă. Persoanele de peste 55 de ani manifestă mai multă prudență decât cele mai tinere – sunt mai puține cele care călătoresc, iar excursiile lor sunt mai scurte.

Sărbătorile de iarnă sunt specifice revederii cu persoanele apropiate, astfel că 60% dintre participanți spun că vor să organizeze o excursie care implică petrecerea timpului cu prietenii sau cu familia, iar 54% optează pentru cazarea la hotel sau într-o unitate privată. Cei care aleg să stea la hotel sunt motivați de încrederea în brand, de așteptările cu privire la respectarea măsurilor de siguranță și de ofertele disponibile.

Studiul Deloitte 2021 Holiday Travel Survey a fost realizat pe baza răspunsurilor oferite de peste 6.500 de participanți.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: