Nava franceză Anemos, cel mai mare velier cargo modern, a terminat voiajul inaugural

anemos velier Foto: vesselfinder.com

Nava franceză Anemos, cel mai mare velier cargo din era modernă, a terminat marţi voiajul inaugural, între Le Havre şi New York, o nouă etapă în reînnoirea transportului de marfă cu nave echipate cu vele, transmite AFP, conform Agerpres.

A fost nevoie de 18 zile, pentru ca această navă cu o lungime de 81 de metri să transporte mai multe tone de marfă peste Oceanul Atlantic, potrivit companiei TOWT.

Nava soră Artemis, urmează să plece miercuri din Vietnam în voiajul sau inaugural.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

“Acestea sunt velierele cargo cele mai mari din lume şi începem să avem un impact asupra transportului maritim”, a declarat presedintele companiei TOWT, Guillaume Le Grand. “Am fost încărcaţi la maxim pentru această traversare şi cererea a fost una susţinută”, a explicat responsabilul citat. Velierul a transportat în special şampanie, coniac şi dulceaţă.

Şase nave de acelaşi tip au fost comandate deja şantierelor navale Piriou de Concarneau (Finistčre), astfel că întreaga flotă de veliere ar urma să devină operaţională până în 2027.

Înfiinţată în 2011, compania TOWT este în prezent primul transportator francez de marfă cu nave cu vele. Potrivit companiei, emisiile de CO2 ale navelor sale sunt cu aproximativ 90% mai mici decât cele ale unei nave port-container tradiţionale.

Primul voiaj al al navei Anemos “a fost unul în care au existat mici complicaţii”, a explicat căpitanul Hadrien Busson. “Vom îmbunătăţi poziţionarea velelor”, a explicat căpitanul.

O energie gratuită şi larg disponibilă, vântul este deja utilizat de aproximativ 40 de nave cargo mari din întreaga lume, potrivit International Windship Association. Este vorba de o picătură într-o flotă mondială care numără peste 105.000 de nave fiecare cu o capacitate de peste 100 de tone.

Anemos urmează acum să se îndrepte spre Santa-Marta, Columbia, de unde va reveni în portul francez Le Havre cu calele pline. Aproximativ o duzină de curse dus-întors sunt prevăzute în fiecare an cu plecarea din Le Havre.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: