Nave pline cu cadouri de Crăciun sunt redirecționate din Felixstowe spre porturi europene, din cauza ambuteiajelor imense

Nava container Maersk pixabay.com

Criza de șoferi de tir provocată de Brexit și de pandemia de Covid-19 provoacă ambuteiaje în porturile britanice, iar unele cargoboturi aleg să se reorienteze spre porturi europene pentru a-și descărca marfa, potrivit BFM TV.

Mai multe nave gigant care transportă containere cu mărfuri pentru sezonul de Crăciun au fost redirecționate din Felixstowe (estul Angliei) spre porturi europene din cauza ambuteiajelor de la terminale.

“Pentru a ne asigura că mărfurile vor fi disponibile pe scară largă în Regatul Unite pentru Black Friday și Crăciun, am înceut să redirecționăm în fiecare săptămînă una dintre cele trei mari nave ale noastre care fac escală la Felixstowe”, a explicat marți un purtător de cuvânt al Maersk, cea mai mare societate de transport cu containere din lume.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Aceste imense cargoboturi acostează acum în alte porturi de pe continent, cum sunt Rotterdam sau Anvers, după care marfa este transferată în “nave mai mici care o duc la Felixstowe”, unde există spații pentru primirea navelor de dimensiuni reduse. “Am fost nevoiți să întrerupem operațiunile de pe o navă pentru că nu exista niciun loc unde să descarce containerele”, a precizat un responsabil al Maersk, Lars Mikael Jensen.

“Felixstowe face parte dintre cele 3-4 porturi cele mai afectate din lume”

Redirecționarea spre un port european “este mai bună decât să ai o navă care așteaptă în exteriorul Felixstowe timp de patru, cinci sau șase zile pentru a obține un loc pe chei”, a adăugat el. Potrivit unui purtător de cuvânt al grupului, “ambuteiajele s-au generalizat în întreaga lume de la perturbările provocate de pandemie pe lanțurile mondiale de aprovizionare”, dar “Felixstowe face parte dintre cele 3-4 porturi cele mai afectate din lume”, în condițiile în care acest port primește 36% din volumul de mărfuri maritime transportate în containere.

O problemă este generată de “containerele goale care nu sunt ridicate la viteza normală, din cauza penuriei de șoferi de camioane”, antrenată de Brexit și de pandemie. De săptămâni, lipsa a circa 100.000 de șoferi de tir în Regatul Unit a provocat probleme grave în asigurarea aprovizionării supermarketurilor și a benzinăriilor britanice.

În fața amenințării unor rafturi goale de Crăciun, guvernul a amendat politica de imigrație pentru a acorda până la 10.500 de vize provizorii de muncă, dintre care 300 pentru șoferi de camioane cisternă.

“La fel ca alte mari porturi din Regatul Unit și din lume, Felixstowe suferă efectele crizei mondiale de pe lanțurile de aprovizionare”, a recunoscut un purtător de cuvânt al administrației portului, care a adăugat însă că situația se ameliorează și oamenii nu trebuie să fie îngrijorați că nu vor putea cumpăra cadouri de Crăciun.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: