Neobankul Salt Bank, lansat anul acesta de Banca Transilvania, după achiziția fostei Idea Bank, estimează că va închide anul cu 330.000 de clienți, cu 100.000 peste prognozele inițiale și speră să ajungă la 600-700.000 de clienți anul viitor, au declarat marți reprezentanții băncii, într-o conferință de presă.
Salt Bank s-a lansat în luna aprilie 2024 ca „prima bancă românească 100% digitală”. După opt luni de există, banca a ajuns la peste 300.000 de clienți în prezent și estimează că va închide anul cu un total de 330.000 de clienți, adică circa 5% din populația bancarizată din România. Obiectivele inițiale vizau 230.000 de clienți pentru finalul anului.
Banca are în prezent 332 de angajați și a investit în total între 80 și 100 de milioane de euro de la lansare și până în prezent pentru dezvoltare. „Luând în considerare nr de clienți, suntem deja în top 10 bănci din România”, a declarat Robert Anghel, Director General Adjunct Business (CBO) la Salt Bank.
Gabriela Nistor, CEO al Salt Bank, a declarat că pentru anul viitor banca și-a propus spre 600-700.000 de clienți, pentru a atinge un milion de clienți în anul al treilea.
Momentan banca este pe pierderi și estimează că va ajunge pe break-even (veniturile vor depăși cheltuielile) în anul patru, „măcar la nivelul unei luni, dacă nu pe tot anul”.
Robert Anghel a anunțat că banca pregătește produse noi pentru 2025, precum investiții și acțiuni. „Foarte curând după finalul anului o să poți să și tranzacționezi, iar în prima jumătate a anului 2025 o să poți să cumperi și acțiuni și ETF direct din aplicație”, a spus el.
Gabriela Nistor a declarat că banca a încheiat deja contract cu un broker, iar investițiile o să poată fi făcute pe piețe externe. „Ieșim cu unități de fond, o să avem 4 fonduri pe care o să le vindem. Lucrăm cu BT Asset Management, apoi venim cu ETF. Și o să venim și pe Bursa de Valori București, nu putem să lipsim de pe bursa românească, dar abia ulterior”, a spus ea.
O altă direcție este cea de credite, unde banca va lansa un produs inițial (minimum viable product), pentru acordarea unui credit de nevoi personale relativ simplu, care în timp se va extinde. Ulterior, vor fi adresate și refinanțările.
De asemenea, banca are în pregătire și produse pentru freelanceri, tot un produs demo, inițial.