La peste 10 ani de la inaugurarea Autostrăzii București – Ploiești (tronsonul dintre Centura București și Ploiești), Compania de Drumuri încă nu reușește să pună la dispoziția șoferilor o dotare minimă: parcări și toalete. De la deschiderea celor două segmente, Centura București – Ploiești în 2012, respectiv Autostrada Urbană Petricani – DNCB (2018), CNAIR nu a pus la dispoziția șoferilor cele 4 spații de servicii și 8 parcări de scurtă durată prevăzute în proiect.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Contractul pentru amenajarea spațiilor de servicii/parcări a fost semnat în 2016 cu o asociere de firme din România, dar reziliat în august 2021 pentru întârzieri. După aproape doi ani, CNAIR încă nu are un nou contract pentru că, la un an de la reziliere, nu a avut nicio ofertă la licitația pentru finalizarea lucrărilor, iar din august 2022 și până în martie 2023 nu a reușit să refacă documentația pentru a treia licitație, potrivit unui răspuns oficial al CNAIR transmis Economedia.

„În prezent, pe sectorul de autostrada A3 București – Ploiești, nu avem deschise parcări. În data de 02.08.2021, prin scrisoarea nr.92/63154, a fost transmisă Înștiințarea de Reziliere a Contractului, CNAIR  a comunicat antreprenorului faptul că ”începând cu data de 16.08.2021 Rezilierea contractului Proiectare și execuție Parcări de Scurtă Durată și Spații de Servicii pe Autostrada București – Brașov, Secțiunea București – Ploiești operează de plin drept”. În data de 31.08.2022 a fost depusă o documentație pentru realizarea unei « Expertize Tehnice a lucrărilor executate, lucrarilor rămase de executat și actualizare deviz estimativ » dar nu a fost depusă nici o ofertă. Documentația a fost refăcută urmând ca procedura de achiziție să fie reluată. În data de 7.02.2023, CNAIR a câstigat litigiul arbitral dintre  companie și antreprenor în dosarul nr.5/2022 Sentința Arbitrală nr. 10 din 07.02.2023”, arată un răspuns CNAIR pentru Economedia.

În urma rezilierii contractului, antreprenorul a fost penalizat cu 550 mii lei (rețineri, lucrări și bunuri care nu au fost identificate pe teren).

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

De asemenea, pe cei 62 de kiloemetri ai Autostrăzii A3 București – Ploiești, CNAIR a prevăzut concesionarea spațiilor de servicii pentru dotări moderne inclusiv dușuri.

„În prezent, CNAIR are în pregătire procedura de achizitie publica pentru atribuirea a 12 contracte de concesiune de servicii in vederea utilarii/dotarii, operarii si intretinerii spatiilor pentru servicii aflate pe autostrazile din Romania, in care sunt incluse 4 Spatii pentru Servicii situate pe Autostrada Bucuresti – Ploiesti, mai exact:

  • Spații pentru Servicii km 23+500 dr. și 26+600 stg., Moara Vlăsiei, și Parcări de Scurtă Durată aflate la Km 17+000 (stânga/dreapta) și Km 34+900 (stânga/dreapta), Autostrada A3, București – Ploiești
  • Spații pentru Servicii km 63+500 dr./stg., Bârcănești și Parcările de Scurtă Durată aflate la Km 49+100 (stg./dr.) și Km 56+900 (stg./dr.) Autostrada A3, București – Ploiești. Acestea vor avea următoarele dotări:
    – Parcare;
    – Toalete publice;
    – Stație distribuție carburant;
    – Spațiu comercial;
    – Snack bar;
    – Stații reîncărcare vehicule electrice;
    – Stații reîncărcare vehicule electrice grele;
    – Dușuri”, a transmis CNAIR la solicitarea Economedia.

Dacă situația de pe A3 București – Ploiești este un exemplu „așa nu” pentru o lucrare a statului, CNAIR a reușit să le ofere conducătorilor auto servicii moderne (parcări, toalete, benzinării, stații de încărcare și GPL) pe Autostrada Soarelui și mai ales pe A1 spre Vama Nădlac 2 în cadrul contractelor de concesionare cu distribuitorii de carburanți Petrom, Rompetrol și Mol. Mai mult, în urmă cu o săptămână a fost semnat contractul cu OMV Petrom pentru o stație la Miercurea Sibiului pe A1 care să includă stații de hidrogen și încărcare electrică pentru camioane.