Netflix ar putea scumpi abonamentele după ce oprirea partajării parolelor i-a adus noi clienți

Netflix filme sursa foto: Pexels/ John-Mark Smith

Măsurile drastice luate de Netflix împotriva schimbului de parole au crescut probabil numărul de abonați cu aproximativ 6 milioane în al treilea trimestru, iar pionierul streaming-ului este așteptat să pregătească terenul pentru creșteri de prețuri atunci când va raporta miercuri rezultatele, scrie Reuters.

Singurul mare furnizor de streaming profitabil, Netflix a rezistat să se alăture rivalilor precum Walt Disney  în majorarea prețurilor fără reclame în acest an și, în schimb, a limitat partajarea parolelor în afara gospodăriilor pentru a profita de cei peste 100 de milioane de telespectatori care folosesc serviciul său fără a se abona.

“Netflix seamănă acum foarte mult cu un serviciu public pe multe piețe”, au declarat analiștii de la Bernstein. “Provocarea de a fi etichetat drept un serviciu public este modul în care o companie în curs de maturizare continuă să găsească creștere”.

Aceasta ar putea majora prețurile după încheierea grevei actorilor de la Hollywood, potrivit unei știri publicate la începutul lunii octombrie.

La cinci luni după ce a declanșat o grevă care a aruncat Hollywood-ul în agitație, Sindicatul Scriitorilor din America (Writers Guild of America – WGA) a aprobat săptămâna trecută un nou contract cu marile studiouri.

Cu toate acestea, Netflix a rezistat bine la grevă datorită prezenței sale internaționale mai mari și a listei sale puternice de conținut. După un început lent pentru abonamentul cu reclame lansat anul trecut, analiștii au declarat că se așteaptă ca Netflix să majoreze prețurile abonamentelor sale fără reclame în lunile următoare pentru a atrage mai mulți abonați către celălalt nivel, unde reclamele ajută la obținerea unor venituri mai mari per utilizator.

Până în prezent, majoritatea celor care s-au abonat la Netflix după eliminarea parolelor au optat pentru variantele fără reclame, au spus analiștii. Abonamentul standard cu reclame costă 6,99 dolari pe lună, în timp ce abonamentele fără reclame încep de la 15,49 dolari.

“Folosind aceste tactici, Netflix își va dubla probabil numărul de telespectatori cu reclame anul viitor”, a declarat analistul Ross Benes de la Insider Intelligence. El se așteaptă ca Netflix să afișeze mai multe reclame utilizatorilor în timp, ajungând din urmă rivalii.

Nivelul publicitar ar trebui să aducă venituri de aproximativ 188,1 milioane de dolari în al treilea trimestru, încheiat în septembrie, cu un număr de 2,8 milioane de abonați, potrivit estimărilor Visible Alpha.

În general, Wall Street se așteaptă ca streamerul să înregistreze cele mai mari creșteri trimestriale de abonați din acest an, potrivit datelor LSEG.

Veniturile din al treilea trimestru au crescut probabil cu 7,7%, la 8,54 miliarde de dolari, cea mai rapidă creștere din ultimele cinci trimestre, datorită unei programări puternice care a inclus ultimele sezoane din “Sex Education” și “Virgin River”.

Care sunt prețurile Netflix România

În România, Netflix are un preț al abonamentului de bază (basic) de 4,99 euro. Acesta a fost redus în luna februarie 2023 de la 7,99 euro pe lună.

Celelalte două abonamente, standard și premium, costă 9,99 euro, respectiv 11,99 euro pe lună. Iar acestora le pot fi adăugate conturi extra pentru 2,90 euro pe luni.

Pachetul standard permite urmărirea  conținutului Netflix pe două dispozitive simultan la rezoluție Full HD, și descărcarea tot două dispozitive. La cel premium, pot fi conectate 4 aparate în același timp, cu o rezoluție Ultra HD, iar descărcarea este permisă pe 6 dispozitive simultan.

sursa foto: Pexels/ John-Mark Smith

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *