Niciun constructor nu vrea să repare cele mai proaste linii de tramvai din București. Primăria Capitalei a anulat licitația de 745 milioane lei pentru modernizarea a 18 kilometri de șină veche

Linia Tramvai Vasile Milea

Primăria Capitalei a anulat licitația pentru cel mai important lot din contractul de 1,9 miliarde lei pentru modernizarea ultimilor 45 de kilometri de șină de tramvai. Miercuri, 22 martie, la termenul limită, niciun constructor nu a depus ofertă pentru Lotul 1 cu o valoare de 745 milioane lei pentru modernizarea a 18 kilometri de șină veche în sectoarele 2 și 3 pe bulevardele Theodor Pallady, 1 Decembrie 1918, Basarabia, Calea Călărașilor și Corneliu Coposu.

Licitația a fost lansată în noiembrie 2022, a avut mai multe amânări, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene. Pe de altă parte al doilea mare contract dintre cele 15 loturi, cel pentru lotul 4 (243 milioane lei) respectiv 7 kilometri de linie pe Calea Griviței, Ion Mihalache și Bulevardul Bucureștii Noi a primit o singură ofertă și intră în etapa de evaluare, potrivit informațiilor Economedia. Separat de aceste loturi, PMB va repara și linia de tramvai 5 Barbu Văcărescu- Aerogării. Tot pentru această licitație, CNSC urmează să se pronunțe cu privire la contestația Proiect Consult depusă la CNSC (detalii aici)

Licitația pentru Lotul 1 (743 milioane lei) Anulată în SEAP :

„Peste doi ani Bucureștiul nu va mai avea liniei de tramvai nemodernizată. Asta înseamnă o viteză sporită pentru tramvaie, autobuzele vor circula pe linia unică acolo unde au trasee comune cu șina, deci nu vom mai avea avarii cum este la intersecția Chișinău. Valoarea investiției este de 500 de milioane de euro, din care 300 milioane de euro prin Programul Operațional Regional, restul de 200 de milioane de euro vom lua împrumuturi, ieșim în piață, ne adresăm instituțiilor financiare internaționale. Este cea mai mare achiziție publică pe care a făcut-o vreodată o autoritate publică locală. Invit firmele românești și firmele internaționale să participe la licitație. Am transmis informația către Camerele de Comerț și ambasadelor, vrem o participare cât mai mare”, afirma primarul general, Nicușor Dan, în septembrie 2022.

Cele 15 loturi au o lungime totală de 44,8 kilometri, potrivit documentelor din SEAP.

„Servicii de proiectare și execuție lucrări pentru investitia ”Achiziții de servicii de proiectare, asistență tehnică din partea proiectantului și lucrări de execuție reabilitare sistem rutier.

Lot 1 “Reabilitare sistem rutier pe Bd. Th. Pallady, Bdul 1 Decembrie 1918, Bdul Basarabia, Calea Călărașilor, Bdul Corneliu Coposu inclusiv Bucla Complex Titan”, lungime traseu 18,000 km, cale dublă linie curentă, acces și retragere;

Lot 2 ”Reabilitare sistem rutier pe Bdul Pache Protopopescu și Str. Traian”, lungime traseu 1,900 km, cale dublă linie curentă;

Lot 4 “Reabilitare sistem rutier pe arterele Sfântul Constantin, Strada Ionel Perlea, Strada Grigore Cobălcescu și traseul de pe B-dul Ion Mihalache, Calea Griviței, B-dul Bucureștii Noi, B-dul Gloriei inclusiv cap terminal Strada Piatra Morii”, lungime traseu 6,700 km cale dublă linie curentă;

Lot 5 “Reabilitare sistem rutier pe arterele Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului”, lungime traseu 1,800 km cale dublă linie curentă;

Lot 6 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor” , lungime traseu 5,300 km cale dublă linie curentă;

Lot 7 “Reabilitare sistem rutier pe B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu”, lungime traseu 1,810 km cale dublă linie curentă;

Lot 8 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Marasesti intre Bulevardul Dimitrie Cantemir si Strada 11 Iunie”, lungime traseu 0,700 km cale dublă linie curentă;

Lot 9 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Chișinău”, lungime traseu 0,825 km cale dublă linie curentă;

Lot 10 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Basarabia de la intersectia cu B-dul 1 Decembrie 1918 pana la cap terminal Republica”, lungime traseu 1,200km cale dublă linie curentă;

Lot 11 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet”, lungime traseu 2,000 km cale dublă linie curentă;

Lot 12 “Reabilitare sistem rutier bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului”, lungime traseu 1,885 km cale dublă linie curentă;

Lot 13 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și Strada Traian”, lungime traseu 0,690 km cale dublă linie curentă;

Lot 14 “Modernizare linia acces Depou Titan pe strada Nicolae Teclu”, lungime traseu 0,400 km cale dublă linie curentă;

Lot 15 “Reabilitare sistem rutier pe Strada Dristorului intre B-dul Camil Ressu si Strada Baba Novac”, lungime traseu 0,220 km cale dublă linie curentă; pentru Lot 16 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Timisoara intre Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest”, lungime traseu 1,380 km cale dublă linie curentă” prin care se reabilitează 44,810 km linii de tramvaie in Mun. Bucuresti”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *