Compania de Drumuri a desemnat firma Eco Geodrum drept câștigător al licitației pentru studiul de fezabilitate și proiectare pentru nodurile rutiere privind conectivitatea la A7, Tronson Buzău – Focșani, în zona Boboc – Cochirleanca, A2 în zona Fetești – Borcea și la A0 în zona Clinceni.
Eco Geodrum a câștigat acest contract finanțat din fonduri europene nerambursabile cu o ofertă de 1.896.287,50 lei, fără TVA.
Durata contractului este de 8 luni pentru proiectare, din care 7 luni pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate.
Scopul proiectului îl reprezintă elaborarea Studiului de Fezabilitate privind 3 noi noduri rutiere pentru asigurarea conectivității la Autostrada A7, tronson Buzău – Focșani în zona Boboc – Cochirleanca, la Autostrada A2 în zona Fetești – Borcea, respectiv Autostrada A0 în zona Clinceni.
Nodul rutier de pe A7 în zona Boboc – Cochirleanca, respectiv nodul de pe autostrada A2 în zona Fetești – Borcea prezintă o utilitate duală civilă – militară, deservind baza aeriană Boboc, respectiv baza aeriană Borcea din punct de vedere militar, cât și dinamica populației și a mediului de afaceri din zona UAT- urilor (inclusiv deservirea unui posibil nou aeroport civil) din acele sectoare din punct de vedere civil.
Tronsonul Buzău – Focșani este a doua secțiune a Autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani, are o lungime de 82 de kilometri și un cost estimat de 7,2 miliarde de lei, potrivit documentului. CNAIR a decis ca acest sector să fie împărțit în 4 loturi, iar durata de execuție este de 3 ani. Sunt prevăzute peste 40 de lucrări de artă: 23 de poduri, 15 structuri peste autostradă și 3 pasaje peste calea ferată. Pe traseu sunt prevăzute și șase noduri rutiere. Autostrada Ploiești – Pașcani (A7) este cel mai important proiect de infrastructură rutieră finanțat prin PNRR, cu trei jaloane prevăzute: semnarea contractelor de execuție Q4 2023, execuție a 50% din lucrări la sfârșitul anului 2024 și recepția lucrărilor Q4 din 2026.
„Traseul autostrăzii este amplasat pe raza administrativă a localităților: Buzău, Râmnicu Sărat, Vadu Pașii, Cochirleanca, Ziduri, Valea Râmnicului, Râmnicelu din județul Buzău și a localităților: Focșani, Odobești, Sihlea, Gugești, Slobozia Ciorăști, Milcovul, Răstoacă, Vânători, Câmpineanca, din județul Vrancea.
Suprafață totala a terenului care se estimează a fi ocupată de lucrările autostrăzii este de 1.138 ha, aparținând atât proprietății domeniului public national și local cât și persoanelor fizice și juridice.
Principalele soluţii tehnice
Soluțiile tehnice adoptate au la bază normele, normativele în vigoare, investigațiile și studiile de teren topografice, geotehnice, hidrologice și hidraulice, studiul de trafic, determinări de laborator și calcule de dimensionare specifice.
Elementele geometrice în plan și în profil longitudinal sunt adaptate pentru viteza de proiectare de 140 km/h.
Traseul în plan
Traseul în plan are lungimea de 82,44 km, este împărțit în 4 loturi:
-Lotul 1 km 0+000 – km 4+600 – Buzău (Autostrada Ploiești – Buzău) – Vadu Pașii (Drum de legătură către DN 2), cu lungimea 4,60 km;
-Lotul 2 km 4+600 – km 35+400 – Vadu Pașii (Drum de legătură către DN 2) – Ramnicu Sărat (DN 22), cu lungimea 30,80 km;
-Lotul 3 km 35+400 – km 71+500 – Ramnicu Sărat (DN 22) – Mândrești Munteni (DN 23), cu lungimea 36,10 km;
-Lotul 4 km 71+500 – km 82+440 – Mândrești Munteni (DN 23) – Focșani Nord (DN 2), cu lungimea 10,94 km”, se arată în Nota de Fundamentare.