Noi imagini cu problemele de execuție de la Pasajul Berceni: Trameco a spart betonul până la armătură. Transporturile ratează și inaugurarea promisă în luna mai – fost secretar de stat

Pasajul Berceni

Compania de Drumuri riscă să rateze și luna aprilie, noul termen anunțat oficial pentru inaugurarea pasajului suprateran de la Berceni, din cauza erorilor de calcul/execuție, susține Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor. În noiembrie 2022, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu dădea asigurări că pasajul va fi deschis în aprilie 2023 (inițial, termenul contractual era august 2022).

Constructorul Trameco nu doar că a decopertat betonul, ci l-a spart în inelul central până la armătura metalică, după cum arată cele mai recente imagini din dronă, eroarea asumată fiind a antreprenorului. „Consumul contrasăgetii a fost mai mic decât cel anticipat în breviarele de calcul. În urma turnării placii de suprabetonare, atât pentru inelul central cât și pentru rampele pasajului, s-au înregistrat consumuri diferite ale contrasagetilor decât cele preconizate prin calcul, rezultând astfel, cote ale plăcii de suprabetonare diferite față de prevederile proiectului, fiind necesară adaptarea liniei roșii în consecință”, a transmis CNAIR la solicitarea Economedia.

În aceste condiții, CNAIR ratează și noul termen prin tolerarea erorilor de execuție, spune Horațiu Cosma.

„Meșterul Manole de Berceni: continuă demolările la pasajul Berceni de pe centura capitalei. Sorin Grindeanu a ratat deschiderea circulației din decembrie, va rata cu siguranță și noul termen din mai. După ce, în ianuarie, a început demolarea unei rampe a giratoriului suspendat de la Berceni, constructorul a făcut ”schweitzer” pe porțiuni extinse și placa de beton a giratoriului. În actualul ritm de demolare a lucrărilor, este tot mai greu de crezut că șoferii vor scăpa în 2023 de traficul infernal de la Berceni. Peisajul este dezolant. Lucrarea trebuia să fie gata anul trecut, însă Sorin Grindeanu a lăsat de izbeliște acest proiect, a tolerat toate întârzierile și erorile de execuție, pe ideea că poate va reuși să împingă artificial finalizarea lucrărilor mai aproape de alegerile din 2024. În timp ce Ministerul Transporturilor sub Sorin Grindeanu și camarila de partid PSD-PNL s-a transformat într-un sat fără câini în care constructorii fac tot ce vor fără nicio consecință, șoferii stau cu orele în traficul infernal din jurul Bucureștiului”, arată Horațiu Cosma.

Nu este prima eroare de execuție a antreprenorului Trameco (Selina) care în ianuarie 2023 a demolat rampa dinspre Jilava.

Pasajul de la Berceni este la 80% execuție, iar termenul estimat de finalizare este luna martie, conform raportării CNAIR, inaugurare evident imposibilă în aceste condiții.

Comentarii

  1. “Multi vad, putini pricep.” Petru M.
    Ce treaba are Grindeanu cu greselile de executie? Grindeanu e la fel de bun/slab precum predecesorii sai(exceptie face Sova cel mic, ala era ceva deosebit-unde e contractul cu Bechtel?). Grindeanu semneaza contracte, cineva le scoate la capat…

  2. Ce legătură are contrasageata unei grinzi sau placi dinbeton armat cu turnarea greșită a unei placi din beton armat cu bombament?Ce grosime a avut acoperirea cu beton a barelor de armatura din plasa superioara a plăcii, de a permis o asa rașchetat?!! Cred ca e vorba de o turnare greșită a placi la o cota superioara fata de cea prevazuta în proiect

  3. Trebuie sparta toată placa, întrucât betonul care a rămas nespart este plin de microfisuri rezultate din spargerea betonului de suprafață, practic betonul rămas este incontrolabil dpdv al rezistentei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *