Noi reguli pentru călătoriile cu trenul, din 13 iulie. Apar biletele metropolitane

CFR Călători ofertă modernizare 27 vagoane Sursa foto: Facebook/CFR Călători

CFR Călători anunță noi reguli pentru călătoriile cu trenul, din data de 13 iulie, când vor fi puse în aplicare prevederile Ordinului Ministrului Transporturilor și Infrastructurii (OMTI) nr. 1039/2024 privind aprobarea tarifelor care pot fi percepute de operatorii de servicii publice. Odată cu aceste modificări, apar biletele metropolitane.

OMTI intră în vigoare începând cu data de 13 iulie 2024, ora 00:00.

În prima etapă de implementare, titlurile de călătorie metropolitane se vor emite numai online prin Ghișeul Unic (platforma pusă la dispoziție de Autoritatea pentru Reformă Feroviară).

Cele mai importante modificări:

1. Rezervarea de loc nu mai e obligatorie pentru călătoriile sub 40 km

2. ⁠Rezervarea de loc are preț diferențiat pe 4 zone kilometrice (de la 1,5 lei la 5,5 lei), comparativ cu prețul unic de azi de 5,5 lei

3. Se introduc biletele de călătorie metropolitană (o deplasare cu trenul oricărui operator de pe linia metropolitană selectată)

4. Se introduc abonamentele de călătorie metropolitană (valabilitate de la 3 ore la o lună) valabile pe trenurile oricărui operator din zona metropolitană aleasă

5. Biletele și abonamentele metropolitane se comercializează prin bilete.tren.ro, platforma Ghișeu Unic ARF (de la 15 ianuarie este obligatoriu și prin canalele proprii ale fiecărui operator)

6. Aabonamentele clasice feroviare sunt reglementate (valabilitate 5, 14 zile și o lună, călătorii nelimitate la operatorul ales) cu prețuri la 50% per călătorie (la abonamentele lunare raportate la prețul a 44 de călătorii cumpărate separat)

7. Prețuri reglementate pentru suplimentele de pat la vagoanele cușetă și de dormit

8. Prețuri reglementate pentru transportul bicicletelor (tarife diferențiate per distanțe kilometrice)

Tarifele sunt identice pentru toți operatorii.

Companiile care vând prin canalele proprii titlurile de călătorie feroviare (revânzătorii) pot pune adaosul lor (fără a fi afectate veniturile de serviciu public) în funcție de serviciile cu valoare adăugată pe care le prestează clienților.