Noi reparații pe Podul „Prieteniei”: Pe Podul peste Dunăre de la Giurgiu – Ruse se va circula pe o singură bandă de marți 3 octombrie până joi 5 octombrie, iar pe timpul nopții între 22.00 și 01.00 traficul se închide complet

Podul Giurgiu Ruse

Drumarii din Bulgaria anunță noi reparații cu circulație restricționată pe Podul Prieteniei Giurgiu – Ruse, inclusiv cu închiderea completă a traficului rutier pe timpul nopții. Astfel, de marți 3 octombrie până joi 5 octombrie, pe Podul Giurgiu – Ruse se va circula dirijat, pe o singură bandă în ambele direcții, cu excepția intervalului de 3 ore de la ora 22.00 până la 01.00 când Podul dintre România și Bulgaria va fi închis complet, a transmis duminică Poliția de Frontieră.

Pe 22 august, rosturile de dilatație de pe partea bulgară a Podului au cedat, au perforat anvelopele unui camion, iar traficul a fost complet blocat pentru câteva ore (detalii aici). Primul pod dintre România și Bulgaria a fost deschis în 1954, iar în 2015 CNAIR a făcut reparații capitale pe jumătatea pe care o administrează România. Partea bulgară nu a avut nicio intervenție la structura podului, ci doar lucrări de întreținere/plombări ale covorului asfaltic. În 2013, a fost construit Podul Noua Europă la Calafat – Vidin, pod construit de Bulgaria, dar traseul principal pentru traficul comercial și turistic este pe la Giurgiu – Ruse.

„Autorităţile de frontieră bulgare au informat Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Giurgiu, prin intermediul Centrului Comun de Contact Giurgiu, că în perioada 03-05.10.2023, vor fi demarate lucrări de reparaţii a rosturilor de dilatare de pe Podul dintre Ruse-Giurgiu, aspect ce necesită introducerea unor măsuri temporare de restricționare a traficului pe pod. Astfel, în perioada respectivă, pe timpul zilei circulația pe Podul Prieteniei se va desfăşura cu dificultate, pe o singură bandă fiind reglementată prin indicatoare și semnalizatoare rutiere, iar pe timpul nopţii vor fi intervale de timp (între orele 22.00-01.00), când traficul pe pod va fi restricţionat în totalitate”, arată Poliția de Frontieră.

La graniţa cu Bulgaria sunt operaționale 11 puncte de trecere a frontierei în regim internaţional pentru persoane, autoturisme şi camioane, conform categoriilor specifice fiecărui punct, astfel:

  • pe raza jud. Constanţa – PTF Vama Veche, PTF Ostrov, PTF Negru Vodă, PTF Lipnița, PTF Dobromir.
  • pe raza jud. Călăraşi – PTF Călăraşi (trecere bacul).
  • pe raza jud. Giurgiu – PTF Giurgiu.
  • pe raza jud. Teleorman – PTF Turnu Măgurele (trecere bacul), PTF Zimnicea (trecere bacul).
  • pe raza jud. Dolj – PTF Calafat, PTF Bechet (trecere bacul).

Bulgaria și România au început acțiuni concrete pentru construirea unui al treilea pod peste Dunăre, a anuțat în urmă cu câteva zile, Ministerul Transporturilor de la Sofia, citat de Sega. Cele două țări au înaintat Comisiei Europene un proiect comun pentru un studiu preliminar de proiectare al celui de-al doilea pod la Ruse – Giurgiu, iar odată cu acesta a început practic procesul de implementare a proiectului. Noul pod va fi din nou lângă Ruse-Giurgiu și va fi combinat – pod rutier și feroviar peste Dunăre, transmite Rador Radio România și ar putea costa 500 de milioane de euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *