O importantă agenție de turism online a adăugat filtre pentru a permite utilizatorilor să excludă zborurile care folosesc avioanele 737 Max ale Boeing, după ce o bucată de fuselaj căzută în timpul unui zbor al companiei Alaska Airlines a dus la o creștere a interesului utilizatorilor de a evita aceste avioane, scrie The Guardian.
Kayak a introdus pentru prima dată un filtru pentru avioane în martie 2019, pentru a adăuga și exclude anumite modele de avioane, dar compania spune că acesta a înregistrat o utilizare redusă în comparație cu filtrele mai importante privind numărul de escale sau aeroporturile.
În urma incidentului de la Alaska Airlines, compania spune că a existat o creștere de 15 ori a utilizării filtrului original, ceea ce a determinat-o să reamenajeze setarea, făcându-l mai proeminent pe pagina de căutare și adăugând posibilitatea de a face distincția între avioanele 737 Max 8 și Max 9, deoarece doar cel din urmă a fost oprit la sol de către Administrația Federală a Aviației din America.
“Indiferent dacă efectuați căutări în funcție de clasa de cabină, calitatea zborului sau tipul de aeronavă, filtrele Kayak au scopul de a le oferi călătorilor toate informațiile de care au nevoie pentru a lua decizii inteligente și a călători cu încredere”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
Valul de interes pentru noua funcție demonstrează măsura neobișnuită în care călătorii obișnuiți evită în mod activ avioanele 737 Max. Astfel de filtre sunt utilizate mai degrabă de călătorii obișnuiți cu preferințe ezoterice în legătură cu anumite poziții ale scaunelor din diverse avioane, decât cu o teamă generală față de o întreagă familie de avioane.
Duminică, FAA și-a extins controlul asupra avioanelor Boeing la un alt model mai vechi de 737, 737-900ER, despre care spune că folosește un design de ușă similar. “Siguranța publicului care zboară, nu viteza, va determina calendarul pentru repunerea în funcțiune a acestor aeronave”, a declarat aceasta.
Ca răspuns, United Airlines, care are în flotă 79 de 737 Max 9 și alte 136 de 737-900ER, a emis un avertisment privind profitul. Compania aeriană are mai multe dintre avioanele afectate decât oricare alta și estimează că nu le va putea face să zboare din nou până cel puțin în februarie. În raportul său anual de profituri de marți, United a raportat profituri stabile înainte de taxe de 3,4 miliarde de dolari pentru 2023, dar a spus că se așteaptă să piardă bani în următorul trimestru.