Un sector din București vrea să oblige viitorii proprietari să cumpere și loc de parcare odată cu apartamentul nou, chiar dacă nu au mașină. Locuințele s-ar putea scumpi cu minimum 10.000 de euro

Masini parcate neregulamentar Bucuresti sursa G4

Consiliul Local al Sectorului 6 pregătește o hotărâre care va scumpi apartamentele noi cu minimum 10.000 de euro, când va intra în vigoare. Acesta vrea să oblige dezvoltatorii să vândă la pachet apartamentele noi cu locurile de parcare pe care dezvoltatorii sunt obligați să le construiască odată cu blocurile. Practic, în Sectorul 6, ai, nu ai mașină, dacă vei cumpăra un apartament nou, va trebui să cumperi și loc de parcare, care costă de la 10.000 de euro în sus. UPDATE Pe de altă parte, Primăria Capitalei afirmă, într-un răspuns trimis la solicitarea Economedia, că la nivelul PMB „nu există un astfel de proiect în dezbatere și PMB nu intenționează să inițieze un astfel de proiect”.

„(3) În Autorizația de Construire va fi menționată obligația investitorului/dezvoltatorului de a înstrăina o unitate locativă împreună cu locul/locurile de parcare aferent/aferente și în mod corelativ de a proceda la intabularea dreptului de proprietate al locuinței individuale numai împreună cu locul de parcare aferent”, se arată în propunerea de hotărâre a Consiliului Local Sector 6.

Practic, viitoarea hotărâre va schimba HCGMB 66/2006, care prevedea că se va asigura minimum un loc de parcare pentru fiecare apartament cu suprafața construită desfășurată de maximum 100 mp și minimum două locuri de parcare pentru fiecare apartament cu suprafața construită desfășurată mai mare de 100 mp, plus suplimentarea cu maximum 20% a totalului locurilor de parcare/garare stabilite pe care să le poată folosi vizitatorii.

Așadar, apartamentele se vor scumpi cu minimum 10.000 de euro fiecare, dat fiind faptul că clienții trebuie să cumpere și loc de parcare, chiar dacă nu au mașină. De altfel, există dezvoltatori, precum One United Properties, care deja vând apartamente cu loc de parcare obligatoriu în One Cotroceni Park, unde cei care achiziționează apartamente cu două camere și trei camere sunt obligați să cumpere minimum un loc de parcare, iar cei care cumpără patru camere trebuie să achiziționeze minimum două locuri de parcare.

De asemenea, retailerii care cumpără spații comerciale în proiect, trebuie să achiziționeze câte un loc de parcare pentru fiecare 20 mp ai spațiului preluat.

Prețurile locurilor de parcare sunt 17.000 euro plus TVA la nivelul 1 de subsol, 15.500 euro plus TVA la nivelul 2, 14.000 euro plus TVA la nivelul 3. Locurile de parcare exterioare se vor vinde cu 15.500 euro plus TVA. Evident, motivul este degrevarea orașului de mașini, care ocupă de multe ori spații dedicate pietonilor.

„Este o discuție veche. Și este normal atâta timp cât dezvoltatorul este obligat să construiască locul de parcare. În plus, poate că clientul nu are acum mașină. Dar va avea in viitor. Poate vinde apartamentul în viitor cuiva care are mașină. Și in acest presupus interval îl poate închiria. Unora care dețin doua mașini. Căci sunt multe cazuri”, spune pentru Economedia Antoanela Comșa, președintele Gran Via și al Asociației Investitorilor Imobiliari din România (AREI).

Problema apare la viitorii cumpărători, care pe lângă scumpirile apartamentelor apărute natural, datorită cererii, vor avea de suportat și scumpirile provenite din prețurile în creștere ale materialelor de construcții și ale energiei, la care se va adăuga și prețul suplimentar al locurilor de parcare.

Dincolo de asta, unii dintre potențialii proprietari nu se vor mai încadra la credite, iar suma cerută ca avans la creditare va crește.

Aceasta e o altă încercare a autorităților de a compensa lipsa cronică a parcărilor din oraș, cauzată de acordarea dreptului de contrucție fără a lua în calcul creșterea densității mașinilor din oraș, mașinile fiind parcate în tot felul de locuri interzise, cel mai des blocând pietonii sau obligându-i să circule pe carosabil din cauza lipsei spațiului disponibil pe trotuare, complet blocate de mașini parcate.

Contactat de Economedia.ro, primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, nu a răspuns până la publicarea acestui articol.

Despre propunerea care va modifica HCGMB 66/2006 a scris și arhitectul Shere Marinescu pe Facebook.

Proiectul poate fi găsit aici.

Foto: G4Media

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *