Termenul pentru finalizarea lucrărilor la Centura Comarnic se amână din nou, cu 6 luni față de ultimul termen estimat, așa că varianta ocolitoare, esențială pentru fluidizarea traficului de pe Valea Prahovei, va fi gata abia în vara anului 2026.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Vă informăm că lucrările ce fac obiectul proiectului „Proiectare și execuție ”Acces rutier complementar descărcare A3 Comarnic”, au fost reaprobate prin HG 575/2025, ce cuprinde consolidările necesare stabilizării terenului. Estimăm obținerea ultimei Autorizații de Construcții în octombrie 2025 și finalizarea lucrilor în vara anului 2026”, arată un răspuns transmis de Virgil Daniel Nanu, președintele Consiliul Județean Prahova, la solicitarea Economedia.

Centura Comarnic este momentan singurul proiect cu lucrări avansate pentru fluidizarea circulației pe DN 1 Valea Prahovei. Lucrarea este realizată de asocierea de constructori români Frasinul-Arthenis.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Lucrările începute cu fast în toamna anului 2023, dar fără a avea avizele complete și promise pentru finalizare în doar un an.

În prezent, lucrările au ajuns la 55% și ar fi trebuit recepționate la sfârșitul acestui an.

În mai, Ministerul Transporturilor a aprobat majorarea costului proiectului cu 130 de milioane lei, ca urmare a surpărilor de teren și a modificărilor de traseu. Față de 340 de milioane lei, valoarea totală a investiției aprobată în 2023, proiectul a prevăzut o suplimentare cu 130 de milioane lei până la valoarea totală de 470 milioane, din care 430 de milioane pentru lucrări și materiale de construcții. Majorarea Bugetului pentru acest proiect a fost decisă în urma revizuirii Studiului de Fezabilitate din 2024.

Revizuirea a avut în vedere surpările de teren, avizele rețelelor de utilități care interferează cu proiectul, modificările impuse prin auditul de siguranță rutieră și devierea minimală a traseului pentru a evita unele construcții.

Potrivit Notei de Fundamentare, pentru Centura Comarnic restul de executat este prevăzut la valoarea de 380 milioane lei, din care lucrări și materiale 360 milioane lei.

„Recent, proiectul a primit avizele finale necesare pentru avansarea lucrărilor, printre care aprobarea Comisiei Tehnico-Economice a CNAIR pentru proiectul tehnic de execuţie şi revizuirea studiului de fezabilitate, avizul Comisiei Tehnico-Economice Centrale a DEER pentru aspectele ce ţin de reţeaua electrică, precum şi avizul OCPI privind noul coridor de expropriere, necesar pentru consolidarea versanţilor adiacenţi traseului. Aceste ultime două avize au fost transmise către CNAIR în vederea obţinerii unei noi Hotărâri de Guvern care să includă modificările necesare traseului centurii, asigurând astfel derularea fără obstacole a proiectului”, anunţa, în februarie 2025, Consiliul Judeţean Prahova, instituţie care coordonează realizarea centurii ocolitoare a Comarnicului.

Anterior, președintele Consiliului Județean Prahova, Virgiliu Daniel Nanu, spunea că Centura Comarnic necesită noi exproprieri pentru consolidarea versanților și ajustări pentru relocarea rețelelor de utilități, care „nu au fost prevăzute într-o manieră optimă în proiect”.

Centura Comarnic are o lungime de 6 kilometri, o bandă/sens și include 4 poduri (inclusiv peste râul Prahova și Magistrala CFR București-Brașov).

„Au fost emise Autorizațiile de construire cu nr. 61/04.10.2024; nr. 1/17.01.2024; nr. 8/08.03.2024, respectiv nr. 55/23.09.2024. Stadiul fizic al lucrărilor este de 48%”, notează Ministerul Transporturilor.

Altă lucrare în șantier pentru fluidizarea circulației pe Valea Prahovei este modernizarea DJ 102I, de pe Valea Doftanei, care într-un final va servi ca alternativă la DN1, cu ieşire directă în DN1A.

Constructorul român Erbașu a demarat deja lucrările de modernizare. Execuţia lucrărilor se va desfăşura pe o perioadă de 36 de luni, în baza unui contract în valoare de peste 642 milioane lei.

Recent, Consiliul Județean Prahova a emis prima autorizație de construire și pentru Centura Bușteni – Azuga. „Constructorul urmează să demareze în scurt timp lucrările la centură. Această investiție este una esențială pentru Valea Prahovei: va fluidiza traficul, va sprijini turismul și va aduce mai mult confort locuitorilor”, a transmis Virgiliu Daniel Nanu.

Economedia a scris recent că Proiectul Tehnic pentru Centura Bușteni – Azuga, un contract cu o valoare de aproximativ 600 de milioane lei, a ajuns la un stadiu fizic de peste 90%. Centura Bușteni – Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de aproape 150 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni, după cum a explicat Economedia.

Pentru fluidizarea circulației pe DN 1 Valea Prahovei urmează să fie construite pasaje rutiere la Sinaia Nord, Sinaia Sud și Predeal. Consiliul Județean Prahova a deblocat recent licitațiile pentru construirea pasajelor supraterane de la Sinaia Sud și Sinaia Nord. Pentru Pasajul Sinaia Nord au fost depuse 5 oferte, de la Bog’Art, Ness Proiect Europe, Frasinul (Leader) – CML.RO S.R.L, Coni (Leader) – Metabet CF S.A., și Gott Strasse (Leader) – Perfect Consult Europe. Pentru Pasajul Sinaia Sud au fost depuse tot cinci oferte, din partea NESS Proiect Europe, Bog’Art, Gott Strasse (Leader) – Perfect Consult Europe, Frasinul (Leader) – CML.RO S.R.L, și Coni – Metabet CF S.A.

În plus, va fi construit un sens giratoriu suspendat la Predeal, la intersecția dintre DN1 și DN73A, drumul care duce spre Râșnov. DRDP Brașov a anunțat la începutul lunii iulie lansarea licitației. Oferte se pot depune până în data de 12 august 2025.

Totodată, încep lucrările de modernizare la DJ 102I, de pe Valea Doftanei, care într-un final va servi ca alternativă la DN1 Valea Prahovei, cu ieşire directă în DN1A, a anunțat săptămâna trecută Consiliul Județean Prahova. Contractul a fost atribuit antreprenorului român Erbașu.