O nouă rețea de autobuze de noapte este lansată în Europa în această toamnă, cu rute care leagă unele dintre cele mai importante destinații turistice ale continentului, scrie Euronews.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Operat de compania elvețiană de transport Twiliner, serviciul își propune să elimine “diferența de confort în călătoriile pe distanțe lungi”.
Autobuzul de dormit va începe să funcționeze în noiembrie 2025, cu opriri planificate în Elveția, Luxemburg, Belgia, Țările de Jos și Spania.
Acesta va oferi călătorilor ecologiști o altă alternativă la transportul pe distanțe lungi în locul zborurilor pe distanțe scurte.
Twiliner susține că călătoriile cu autocarele sale sunt la fel de durabile ca cele cu trenul și reduc emisiile de CO2e cu 85 % în comparație cu zborurile cu avionul. Aceasta adaugă că vehiculele vor funcționa cu motorină HVO, un combustibil regenerabil derivat din grăsimi reziduale și uleiuri vegetale.
Un autobuz de noapte cu scaune ca la clasa business a unui avion
Twiliner a făcut, de asemenea, din confort o prioritate absolută pentru vagoanele sale, cu facilități similare celor găsite în trenurile de dormit.
Scaunele vor fi primele de pe un autobuz din Europa care se transformă complet în paturi prin simpla apăsare a unui buton, permițând călătorilor să doarmă când doresc în timpul călătoriei.
Cele 21 de locuri (18 situate pe puntea superioară și 3 pe cea inferioară) au fost modelate după modelul celor de la clasa business din avioane, fiind prevăzute cu perne și pături.
Rețeaua de autobuze de noapte își propune să conecteze 25 de orașe europene până în 2028
Când se va lansa în noiembrie, compania va începe cu două rute: Zurich – Amsterdam, cu opriri în Basel, Luxemburg, Bruxelles și Rotterdam; și Zurich – Barcelona, cu o oprire în Girona.
Autobuzele circulă de mai multe ori pe săptămână – probabil din ce în ce mai mult până la zilnic anul viitor – iar prețurile încep de la aproximativ 180 de euro pentru un drum.
Nu există alte opriri de odihnă programate în timpul călătoriei, cu excepția schimbărilor obligatorii de șoferi.