Compania Naţională de Investiţii Rutiere a iniţiat un parteneriat cu Federaţia Română de Canotaj în vederea realizării unei Piste de canotaj pe amplasamentul gropilor de împrumut aferente obiectivului „Drum de mare viteză Bucureşti-Giurgiu”, informează CNIR printr-un comunicat postat pe pagina sa de Facebook.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Este un demers prin care, pe lângă investiţiile efective pentru dezvoltarea infrastructurii de transport ne propunem să realizăm şi proiecte complementare dedicate comunităţilor locale şi partenerilor instituţionali, în acest caz, Federaţia Română de Canotaj”, arată CNIR.

Potrivit sursei citate, pentru a realiza o pistă olimpică de canotaj este nevoie de o suprafaţă de aproximativ 50-60 hectare, având o lungime minimă de 2.500 metri şi o lăţime de minimum 160 de metri.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Din gropile de împrumut se extrage materialul necesar execuţiei terasamentului pentru o lucrare de infrastructură rutieră.

„În România nu există nicio pistă de canotaj amenajată la standarde internaţionale în adevăratul sens al cuvântului. Pentru acest proiect, am luat legătura cu preşedinta Agenţiei Naţionale pentru Sport, doamna Elisabeta Lipă, şi am primit detaliile tehnice necesare amenajării unei piste de canotaj.

Noi, în Caietul de Sarcini pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului de mare Viteză Bucureşti Giurgiu (Autostradă/Drum Expres) am prevăzut cerinţe pentru a putea determina anumiţi parametri, să vedem la ce adâncime este pânza freatică şi cum am putea asigura dimensiunile unei astfel de piste de canotaj.

În momentul în care stabilim că vom putea face proiecte complementare, Drumul de mare viteză Bucureşti-Giurgiu şi pista de canotaj de lângă traseul acestuia vom putea merge la Comisia Europeană pentru a le prezenta.

Practic, nu facem doar o groapă, ci pe amplasamentul unei gropi de împrumut se poate amenaja o pistă de canotaj. În Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate au fost incluse cerinţe specifice precum mai multe foraje geotehnice şi piezometre pentru a putea determina nivelul pânzei freatice şi cât variază, să avem condiţiile pentru a determina dacă se pretează pentru amenajarea unei piste de canotaj”, a explicat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

La licitaţia pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului de mare viteză Bucureşti-Giurgiu au fost depuse 11 oferte. Contractul este finanţat din fonduri europene, Programul Transport 2021-2027, iar durata realizării Studiului de Fezabilitate este de 16 luni.