O treime dintre adulții britanici apelează la rețelele de socializare, precum TikTok, pentru sfaturi financiare pe fondul scumpirilor

tiktok Sursa foto: Pixabay

Criza costului vieții a făcut ca unul din trei adulți britanic să apeleze la platformele de socializare, precum TikTok, pentru a obține sfaturi pentru economisirea banilor și sfaturi financiare, potrivit unui studiu citate de Daily Mirror.

Un sfert dintre adulți consideră că sfaturile financiare sunt mai ușor de înțeles pe rețelele de socializare decât din alte surse – de la sfaturi privind planificarea și investirea banilor, până la modul de a găsi cele mai bune reduceri.

Iar un sondaj efectuat pe un eșantion de 2 025 de adulți a arătat că unul din cinci respondenți cu vârste cuprinse între 45 și 54 de ani este mai predispus să apeleze la platformele de socializare pentru informații financiare de când a început criza costului vieții.

Acest lucru se datorează faptului că șase din zece consideră că sfaturile primite de la persoanele cu influență online sunt mai “reale” și “nefiltrate”.

Iar doi din cinci (41%) cred că social media va fi principala sursă de sfaturi credibile, oferite de experți, pe subiecte cheie ale vieții în următorii cinci ani.

O treime dintre adolescenții britanici au economisit până la 500 de lire sterline în ultimul an datorită sfaturilor din social media 

O cercetare similară a fost efectuată și pe 1.046 de tineri cu vârste cuprinse între 12 și 17 ani, care a arătat că aproape jumătate (43%) se bazează pe canalele de social media și pe influenceri pentru sfaturi financiare.

Iar 45% dintre tineri cred că platformele de socializare vor fi folosite pentru a efectua toate tranzacțiile monetare în următorii 10 ani.

Studiul a fost realizat de constructorul de centre comerciale Westfield, care găzduiește săptămâna viitoare un eveniment la centrul său Westfield Stratford City, unde “FinFluencers” îi vor ajuta pe tineri să descopere “hack-uri” financiare inteligente pentru a-și asigura finanțele pentru viitor.

Ellie Austin-Williams, fondatoarea This Girl Talks Money, care va conduce trei sesiuni în cadrul evenimentului, a declarat: “Climatul economic de astăzi poate fi descurajant pentru oricine, cu atât mai mult pentru tinerii care abia încep să își gestioneze propriul buget și să intre în “viața de adult”.

Este fascinant să vedem cât de mulți oameni apelează la rețelele de socializare pentru îndrumare financiară în această perioadă și să vedem tendințele dezvăluite de platforma How We Shop de la Westfield care afectează oameni de toate vârstele – tineri și bătrâni.

“Mă bucur foarte mult că mă aflu într-o poziție în care pot împărtăși propriile experiențe și oferi sfaturi pentru a-i ajuta pe alții, oferindu-le instrumentele necesare pentru a lua propriile decizii financiare.”

De asemenea, a reieșit că 45% dintre toți adulții se bazează pe rețelele de socializare pentru sfaturi financiare, iar 44% dintre aceștia sunt de părere că rețelele de socializare vor deveni și mai integrate în viața de zi cu zi în următorii ani – până la punctul în care nu te vei mai putea descurca în viața de zi cu zi fără ele.

Iar peste o treime dintre tineri (36%) consideră că au înțeles mai bine criza costului vieții prin intermediul acestor canale decât ar fi înțeles-o în altă parte.

 O cincime dintre adulții cu vârste cuprinse între 45 și 54 de ani sunt mai predispuși să apeleze la TikTok pentru sfaturi de economisire a banilor de când a început criza costului vieții 

În medie, o treime dintre tineri (35%) au învățat de pe rețelele de socializare și prin intermediul influencerilor abilități precum bugetarea banilor, cum să economisească (34%) și chiar cum să investească (34%).

Puțin peste jumătate (51%) au declarat că apreciază opiniile influencerilor din social media care sunt asemănători cu ei, în timp ce 42% caută sfaturi de la influenceri pentru că sunt explicate într-un mod ușor de înțeles.

Iar în ultimele 12 luni, mai mult de o treime dintre adolescenți au economisit până la 500 de lire sterline în urma sfaturilor primite de la canalele de social media și de la influenceri, potrivit sondajului OnePoll.

 

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *