Volkswagen a anunțat că oferta sa de preluare pentru gigantul internațional de închiriere de vehicule Europcar a fost aprobată de autoritatea de reglementare a pieței din Franța.
Producătorul de mașini a făcut echipă cu managerul de active Attestor Limited și cu grupul olandez de mobilitate Pon Holdings BV pentru a face oferta la un preț propus de 0,50 euro pe acțiune – evaluând Europcar la 2,9 miliarde de euro – încă din iulie, scrie am-online.
„Grupul Volkswagen, împreună cu partenerii săi Attestor Limited și Pon Holdings BV, au atins o etapă importantă în achiziția planificată a Europcar: Autoritatea franceză de reglementare a piețelor financiare (AMF) a aprobat astăzi oferta de preluare a Green. Mobility Holding SA pentru acțiunile Europcar Mobility Group”, transmit oficialii Volkswagen.
Rețeaua internațională de operațiuni de închiriere auto a Europcar operează în peste 140 de țări, inclusiv în România, și implică o flotă de peste 350.000 de vehicule.
Evidențiind importanța achiziției, deoarece VW încearcă să facă tranziția spre a deveni un furnizor de mobilitate, într-un raport publicat de Reuters, directorul executiv al grupului Volkswagen, Herbert Diess, a declarat în vară: „Piața mobilității se schimbă rapid, deoarece clienții solicită din ce în ce mai multe noi și soluții inovatoare de mobilitate la cerere, cum ar fi modele de abonament și de partajare pentru a completa proprietatea de mașină.
„Europcar oferă capabilități avansate de gestionare a flotei, precum și o rețea largă de stații în aeroporturi, gări și locații din orașe importante și va ajuta la accelerarea livrării de către Volkswagen a obiectivelor sale ambițioase de servicii de mobilitate”.
Detaliile ofertei Europcar dezvăluie că fondul britanic Attestor ar prelua 27% din acțiunile Europcar, platforma olandeză de mobilitate Pon controlând 7%.
În luna martie a acestui an, directorul executiv Volkswagen, Ralf Brandstätter, a prezentat planul mărcii sale de a profita de profitabilitatea datelor, deoarece se concentrează pe viitorul vehiculelor electrice autonome (EV) cu noua sa strategie de brand Accelerate.
Strategia a dezvăluit ambițiile VW de a vedea modelele de afaceri bazate pe date să profite de surse suplimentare de venit și de conducere autonomă, disponibile pe scară largă până în 2030.
„E-mobilitatea a fost doar începutul: adevărata întrerupere nu a apărut încă. Prin strategia noastră, vom accelera către viitorul digital”, a spus Brandstätter. „În următorii ani, vom schimba Volkswagen ca niciodată.”