UPDATE Florin Vizan a confirmat pentru G4Media demisia și a transmis că sunt probleme personale: „Nimic profesional. Mi-am dat demisia din funcție din motive personale, rămân în companie”.
Directorul Portului Constanța, Florin Vizan, susținut de PSD, și-a dat demisia vineri, 9 februarie 2024, anunță Ministerul Transporturilor. G4 Media a anunțat vineri, pe surse, demisia fostului director Vizan (detalii aici).
La conducerea celui mai important port de la Marea Neagră, Ministerul Transporturilor, care controlează Consiliul de Administrație, l-a numit pe Mihai Teodorescu, fost șef RATB/STB și director al Direcției Transporturi în Primăria Capitalei (mandatul Gabriela Firea). În 2020, PNL București spunea despre Teodorescu că este „om de încredere al primăriței Firea-PSD” (detalii aici).
Nu este clar dacă demisia lui Florin Vizan vine după protestele transportatorilor și agricultorilor care au acuzat un regim preferențial în Portul Constanța, ministrul Grindeanu anunțând că demite conducerea Portului dacă se dovedește că nu se respectă regulile.
„Directorul General al Portului Constanța, Florin Vizan, și-a prezentat astăzi demisia din funcție. Consiliul de Administrație a luat act de această demisie și a mai decis înlocuirea sa cu Mihai Teodorescu, Director Executiv al APM Constanța. În cadrul ședinței de astăzi Consiliul de Administrație a mai luat decizia revocării din funcție a Directorului Financiar, Șerban Daniela și înlocuirea cu Maria Mergiu, care ocupa funcția de Șef al Departament Financiar Contabil”, a transmis Ministerul Transporturilor.
Ce spunea Sorin Grindeanu: „Nu e treaba mea, ca ministru, neapărat, să răspund la lucruri care par că ţin de un fel de teoria conspiraţiei: că în portul Constanţa camioanele din Ucraina au regim preferenţial de a intra în faţa camioanelor din România. Mă scuzaţi, eu am spus un lucru: dacă mi se aduce cea mai mică dovadă că acest lucru se întâmplă, toată conducerea portului Constanţa o destitui, toată!
Nu există acest sistem! A, că poate unul a fost mai rapid şi a intrat… dar nu există un sistem care să fie pus la punct astfel încât să fie favorizate camioanele din Ucraina. Exclus aşa ceva, să aibă un regim preferenţial! Şi dacă există acest lucru, deşi nu-s lucruri care ţin de mine, cei care fac treaba asta, care în mod normal ar trebui să aibă complici pe întregul lanţ, de la ieşirea din Ucraina la intrarea în România, până la Constanţa unde îi cântăresc… deci e un întreg grup infracţional. E treaba celor care se ocupă să-i găsească, dacă se întâmplă! Toate aceste lucruri sunt, de fapt, lucruri care, mă scuzaţi, par aşa, că au intrat în folclorul nostru şi e un adevăr ştiut”, a argumentat Grindeanu.