Primii kilometri de Drum Expres din România se deschid circulației joi, 21 aprilie, a anunțat sâmbătă secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu, după o verificare pe șantier.
Este vorba despre prima jumătate a lotului 2, adică 19 kilometri între Robănești (Dolj) și Piatra Olt (jud. Olt), care include Centura Balș. Nu este foarte clar însă când va fi deschisă și a doua jumătate a lotului 2 (Centura Slatina), unde constructorul român UMB trebuie să rezolve „problema” pasajului de cale ferată de la Găneasa.
Fără bandă de urgență și cu viteză maximă limitată la doar 100 km/h
Cea mai importantă diferență între o autostradă și un Drum Expres este lipsa benzii de urgență. Drumul Expres are un spațiu tip acostament cu o lățime de aproximativ 2 metri, spre deosebire de 3,75 – 3,5 metri banda de urgență. De asemenea, banda de circulație este puțin mai îngustă la Drumul Expres (-25 cm), iar viteza deocamdată, este specifică unui Drum Național European, 100 km/h.