Comisia Europeană a confirmat că impune taxe vamale suplimentare de până la 38% pentru vehiculele electrice importate din China începând cu 5 iulie, o decizie semnificativă menită să redefinească relațiile cu Beijingul, anunță UE într-un comunicat de presă.
Noile taxe sunt motivate prin subvenţiile excesive de care au beneficiat constructorii auto chinezi și care i-au ajutat să cucerească rapid piața europeană cu mașini electrice ieftine. Decizia publicată joi prevede taxe vamale diferențiate, calculate în funcție de compania-mamă, cifra de afaceri anuală și suma estimată a subvențiilor primite. Acestea se vor adăuga la rata existentă de 10%.
- BYD: 17,4%
- Geely: 19,9%
- SAIC: 37,6%
- Alți producători de BEV din China care au cooperat în cadrul investigației, dar nu au fost eșantionați individual: 20,8%
- Alți producători de BEV din China care nu au cooperat: 37,6% Introducerea măsurilor va fi, pentru moment, provizorie.
Aceste taxe provizorii se vor aplica de la 5 iulie 2024, pentru o durată maximă de patru luni, anunță Comisia. În acest interval de timp, UE trebuie să ia o decizie finală privind taxele definitive, prin votul statelor membre ale UE. Odată adoptată, această decizie va face ca taxele să devină definitive pentru o perioadă de cinci ani.