Olguța Vasilescu pe șantierul Drumului Expres Craiova – Pitești: „I se spune drum expres, dar are regim de autostradă!”/ Investitorii bat la ușă

inquam-photo-dolj-santier--drum-expres--liviu-dragnea-112212

„I se spune Drum Expres, dar are regim de autostradă”, a spus joi primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, la verificarea lucrărilor pe primele două loturi ale Drumului Expres Craiova – Pitești. „Autostrada Ford”, dar cu profil de drum expres, are și o contribuție a Olguței Vasilescu, membru marcant PSD, care alături de Dragnea și Cuc „inaugurau” cu borduri șantierul chiar înainte de europarlamentarele din 2019, chiar dacă nu exista autorizație, iar bordurile erau, de fapt, pe un drum tehnologic. Decizia de a trece de la Autostradă la un Drum Expres a fost una politică și nu tehnică, bazată pe datele de trafic, explica fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă (detalii aici).

Olguța Vasilescu: „Urmărim cu îngrijorare ce se întâmplă pe tronsolul 1, din păcate. Sperăm ca la sfârșitul anului viitor să inaugurăm cu totul această autostradă pentru că, i se spune drum expres, dar are regim de autostradă și bineînțeles că am început deja să ne concentrăm pe următorul subiect, Craiova – Lugoj, am și discutat cu domnul ministru. Ne interesează ca cele două orașe de aici, Craiova și Slatina, să fie deschise către București și către vestul țării. Deja sunt foarte mulți investitori care au început să bată la ușa noastră”.

Cea mai importantă diferență între o autostradă și un Drum Expres este lipsa benzii de urgență. Drumul Expres are un spațiu tip acostament cu o lățime de aproximativ 2 metri, spre deosebire de 3,75 – 3,5 metri banda de urgență. De asemenea, banda de circulație este puțin mai îngustă la Drumul Expres (-25 cm), iar viteza maximă este de 120 km/h.

Lucrările pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești sunt oprite și nu se vor termina la sfârșitul anului, conform contractului, a transmis premierul Nicolae Ciucă, joi, în județul Olt, după o verificare alături de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a primelor două loturi unde lucrează Tirrena Scavi (Italia) și firmele din grupul UMB.Pe primul lot, Craiova – Robănești (17 km), antreprenorul din Italia are mare întârzieri și probleme financiare, stadiul fizic de execuție fiind de aproximativ 52%. Tirrena Scavi mai are alte două mari șantiere, Centura Timișoara Sud și modernizarea Centurii București Nord între DN 2 și A2, de asemenea proiecte mult întârziate. În schimb, pe lotul II, tronsonul 2 adică Centura Slatina (20 km), UMB finalizează lucrările pe 28 iulie, când comisia de recepție ar urma să aprobe deschiderea circulației.

Comentarii

  1. Este greu dacă nu imposibil de înțeles motivul pentru care guvernul României prin Ministerul Transporturilor nu reziliază contractele cmizeri de firma din Italia care realizează tronsonul 1 având în vedere totalul dezinteres și întârzierea exagerata a lucrărilor. Firma aceasta de excroci italieni ar trebui interzisa la lucrări publice în România pentru urmăririi 50 de ani. Sau poare guvernanți sau o parte din ei împart prada cu aceasta firma și nu au interesul real de a se finaliza lucrările!

  2. Ungurii ii zic autostrada unui fel de drum expres fara separatie intre sensuri si cu un fel de banda de urgenta neasfaltata (M9).Probabil de aceia le ies asa de multi km de autostrada…!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *