„I se spune Drum Expres, dar are regim de autostradă”, a spus joi primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, la verificarea lucrărilor pe primele două loturi ale Drumului Expres Craiova – Pitești. „Autostrada Ford”, dar cu profil de drum expres, are și o contribuție a Olguței Vasilescu, membru marcant PSD, care alături de Dragnea și Cuc „inaugurau” cu borduri șantierul chiar înainte de europarlamentarele din 2019, chiar dacă nu exista autorizație, iar bordurile erau, de fapt, pe un drum tehnologic. Decizia de a trece de la Autostradă la un Drum Expres a fost una politică și nu tehnică, bazată pe datele de trafic, explica fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă (detalii aici).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Olguța Vasilescu: „Urmărim cu îngrijorare ce se întâmplă pe tronsolul 1, din păcate. Sperăm ca la sfârșitul anului viitor să inaugurăm cu totul această autostradă pentru că, i se spune drum expres, dar are regim de autostradă și bineînțeles că am început deja să ne concentrăm pe următorul subiect, Craiova – Lugoj, am și discutat cu domnul ministru. Ne interesează ca cele două orașe de aici, Craiova și Slatina, să fie deschise către București și către vestul țării. Deja sunt foarte mulți investitori care au început să bată la ușa noastră”.

Cea mai importantă diferență între o autostradă și un Drum Expres este lipsa benzii de urgență. Drumul Expres are un spațiu tip acostament cu o lățime de aproximativ 2 metri, spre deosebire de 3,75 – 3,5 metri banda de urgență. De asemenea, banda de circulație este puțin mai îngustă la Drumul Expres (-25 cm), iar viteza maximă este de 120 km/h.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Lucrările pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești sunt oprite și nu se vor termina la sfârșitul anului, conform contractului, a transmis premierul Nicolae Ciucă, joi, în județul Olt, după o verificare alături de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a primelor două loturi unde lucrează Tirrena Scavi (Italia) și firmele din grupul UMB.Pe primul lot, Craiova – Robănești (17 km), antreprenorul din Italia are mare întârzieri și probleme financiare, stadiul fizic de execuție fiind de aproximativ 52%. Tirrena Scavi mai are alte două mari șantiere, Centura Timișoara Sud și modernizarea Centurii București Nord între DN 2 și A2, de asemenea proiecte mult întârziate. În schimb, pe lotul II, tronsonul 2 adică Centura Slatina (20 km), UMB finalizează lucrările pe 28 iulie, când comisia de recepție ar urma să aprobe deschiderea circulației.