Creatorul ChatGPT, OpenAI, a luat recent în considerare dezvoltarea unui browser web care să funcționeze integrat cu chatbotul său și a discutat separat sau a încheiat acorduri pentru a dezvolta funcții de căutare, a anunțat joi publicația The Information, citată de agenția Reuters.
OpenAI a discutat despre produsul de căutare cu dezvoltatori de site-uri web și aplicații precum Conde Nast, Redfin, Eventbrite și Priceline, se arată în articol, care citează persoane care au văzut prototipuri sau proiecte ale produselor.
Mișcarea ar putea pune compania condusă de Sam Altman în curs de coliziune directă cu Google, care deține cea mai mare parte din piața browserelor și a căutărilor. OpenAI a intrat deja pe piața căutărilor cu SearchGPT.
Alphabet, proprietarul Google, a încercat să își sporească puterea AI de la lansarea ChatGPT la sfârșitul anului 2022, răspunzând cu propriul chatbot AI generativ, Gemini, anul trecut.
Dominația Google pe piața browserelor este pusă în pericol după ce Departamentul de Justiție al SUA a susținut că societatea ar trebui să-și vândă browserul Chrome pentru a pune capăt monopolului său asupra căutărilor online.
OpenAI a discutat, de asemenea, despre alimentarea funcțiilor de inteligență artificială pe dispozitivele fabricate de Samsung, un partener de afaceri cheie al Google, a adăugat The Information, citând persoane care au fost informate despre situație.
Compania are deja un parteneriat cu Apple, prin care funcțiile „Apple Intelligence” ale producătorului iPhone de pe noile dispozitive sunt alimentate folosind tehnologia de la OpenAI.
The Information precizează însă că, cu toate acestea, OpenAI nu este nici pe departe aproape de lansarea unui browser.
Google, OpenAI și Samsung nu au răspuns imediat la solicitările de comentarii ale Reuters.