Operatorii de platforme trebuie să strângă informații despre vânzători și să le raporteze la ANAF

curier, livrator, cutii, pachete

Operatorii platformelor de vânzări vor avea obligația de a strânge date despre vânzătorii care se înscriu pe platformele administrate de ei și de a le raporta, alături de cele privind activitățile derulate și contraprestațiile cumulate, către autoritatea din România, scrie Termene.ro.

Informațiile apar într-un proiect de Ordin al Ministerului Finanțelor, lansat pe 31 mai în consultare publică. Alături de persoanele juridice sunt vizate și persoanele fizice care doresc să comercializeze orice bun.

Documentul arată că operatorilor de platforme le revine obligația de a colecta informații despre vânzătorii care se înscriu pe platformele administrate de ei și, complementar, obligația de a le raporta, alături de date privind activitățile derulate și contraprestațiile cumulate, către autoritatea din România. 

Inițiativa legislativă dispune ca, în temeiul procedurilor de diligență fiscală și de raportare, autoritatea din România comunică, prin intermediul schimbului automat, autorității a statului membru de rezidență al vânzătorului raportabil sau, după caz, autorității a statului membru în care sunt situate bunurile imobile în situația Vânzătorului raportabil care prestează servicii de închiriere de bunuri imobile, anumite informații referitoare la fiecare Vânzător raportabil. 

Care sunt datele care se comunică automat

În vederea colectării și realizării schimbului automat de informații, operatorii de platformă trebuie să aplice procedura de diligență prevăzută la Secțiunea a II-a din cadrul anexei V la Codul de procedură fiscală. 

Operatorul colectează toate informațiile următoare pentru fiecare vânzător (inclusiv în cazul persoanelor fizice): 

  • a) prenumele și numele;
  • b) adresa Principală;
  • c) orice NIF emis Vânzătorului respectiv, inclusiv fiecare stat membru emitent, și, în absența unui NIF, locul nașterii Vânzătorului respectiv;
  • d) numărul TVA al Vânzătorului respectiv, dacă există;
  • e) data nașterii. 

În cazul companiilor, operatorul de platformă care are obligația de raportare trebuie să colecteze următoarele informații: 

  •  a) denumirea juridică;
  •  b) adresa Principală;
  •  c) orice NIF emis Vânzătorului respectiv, inclusiv fiecare stat membru emitent;
  • d) numărul TVA al Vânzătorului respectiv, dacă există;
  • e) numărul de înregistrare în Registrul Comerțului;
  •  f) existența oricărui sediu permanent prin care se realizează activități relevante în România sau în oricare alt stat membru, dacă informația este disponibilă, indicând fiecare stat membru în care este situat un astfel de sediu permanent. 

În același timp, sunt prevăzute reguli privind colectarea de către operatorul de platformă care are obligația de raportare a informațiilor privind bunurile imobile închiriate. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *