Operatorii turistici din Delta Dunării se plâng de supracontroale şi de concurență neloială

Limanul resort, pensiune delta dunarii, chilia veche Sursa: G4Media

Supracontrolul şi concurenţa neloială făcută agenţilor economici care funcţionează legal de persoanele care nu sunt înregistrate fiscal sunt principalele probleme reclamate de operatorii turistici, vineri, la o întâlnire organizată de Prefectura Tulcea.

Problema concurenţei neloiale făcute de persoanele care nu sunt înregistrate fiscal a fost ridicată de un operator economic din Mahmudia care a făcut referire la tulcenii care le oferă vizitatorilor excursii şi a fost reconfirmată de preşedintele asociaţiei “Descoperă Jurilovca”, Marius Potolea, potrivit Agerpres.

“Am avut anul trecut controale la Jurilovca de patru ori într-o vară, în unităţi care sunt nou-nouţe. Poate acolo a apărut într-o poză o muscă, dar ştim şi noi cum se întâmplă lucrurile. Dacă intrăm pe platforme, vom găsi cel puţin 200 de unităţi de cazare care nu sunt autorizate, nu sunt clasificate”, a susţinut Marius Potolea.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

În replică, autorităţile au susţinut că sunt obligate să verifice toate sesizările, dar operatorii au afirmat că în alte state persoanele care fac reclamaţii nejustificate sunt amendate.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“În Germania, persoanele care fac reclamaţii nejustificat trebuie să plătească de trei ori cheltuielile făcute de instituţia statului”, a precizat preşedintele Asociaţiei Patronatelor din Turism Delta Dunării, Daniel Iluşcă.

Operatorii au semnalat birocraţia excesivă cu care se confruntă persoanele care doresc să înceapă o afacere în domeniul turismului şi au cerut consilierea acestora.

“Există o teamă de a intra în sistemul privat, de a se autoriza, ştiind că este foarte stufos. Nu ştii unde să te autorizezi, nu-ţi spune nimeni ce trebuie să faci, că ţi-ar fi mai simplu să fii o unitate care poate funcţiona într-un anumit fel. Cel mai bun exemplu – cel al punctelor de gastronomie locală, o iniţiativă foarte bună, dar din păcate nu toţi au reuşit să înfiinţeze unul”, a declarat reprezentanta unei pensiuni din satul Vişina, Bianca Folescu.

Printre problemele ridicate de operatori s-au mai aflat lipsa forţei de muncă, incoerenţa legislativă, dar şi necesitatea unei dereglementări, astfel încât populaţia să capete încredere în autorităţile statului şi să-şi dezvolte afaceri în domeniul turismului.

“Cel mai la îndemână ar fi acest ghişeu unic în care aducem câteva instituţii şi am putea da lămuriri”, a menţionat prefectul Alexandru Munteanu.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.