Primele opt nave străine au intrat în porturile din Ucraina pentru a exporta produse agricole, în timp ce Marina ucraineană este implicată în asigurarea unui transport sigur, transmite Ukrinform, conform News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Anunţul a fost anunţat pe Facebook de către serviciul de presă al Marinei.

“La cererea Ministerului Infrastructurii, Forţele Navale ale Forţelor Armate ale Ucrainei s-au alăturat efortului de a asigura transportul produselor agricole cu nave civile prin gura Bystre a canalului Dunăre-Marea Neagră. Primul grup de opt nave străine a sosit deja în porturile din Ucraina”, se arată în comunicat.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Se menţionează că utilizarea canalului a devenit posibilă datorită eliberării Insulei Şerpilor de ocupanţii ruşi, ceea ce “permite forţelor să controleze situaţia de suprafaţă şi parţial cea aeriană din sudul Ucrainei”.

”Anterior, ocupanţii obişnuiau să blocheze circulaţia navelor civile în partea de sud a ţării noastre”, mai anunţă autorităţile ucrainene.

Marina Militară a reamintit că, anterior, din cauza blocadei navigaţiei civile, companiile de transport maritim au fost obligate să utilizeze Canalul Sulina, ceea ce a dus la acumularea unui număr mare de nave şi la un trafic semnificativ la canal.

După cum s-a raportat, din cauza agresiunii ruseşti şi a blocării navigaţiei în Marea Neagră, milioane de tone de cereale ucrainene au rămas blocate în porturile ucrainene, o mare parte din acestea fiind destinate, potrivit Programului alimentar mondial al ONU, combaterii crizei mondiale.

Prin restabilirea parţială a exportului de produse agricole pe cale fluvială, Ucraina contribuie la rezolvarea crizei globale.

Majoritatea porturilor din Ucraina rămân închise, deoarece trupele ruseşti continuă să atace instalaţiile de infrastructură critică şi navele civile din Marea Neagră.