Retailerul american Walmart spune că deja observă un impact asupra cererii de cumpărături din partea persoanelor care iau Ozempic, medicamentul pentru diabet, Wegovy și alte medicamente care suprimă pofta de mâncare, scrie Bloomberg.
“Vedem cu siguranță o ușoară schimbare în comparație cu populația totală, vedem o ușoară reducere a coșului general”, a declarat John Furner, directorul executiv al operațiunilor vaste ale Walmart din SUA. “Doar mai puține unități, ușor mai puține calorii”.
Retailerul cu sediul în Bentonville, Arkansas, studiază schimbările în modelele de vânzări folosind date anonime despre cumpărători. Acesta poate analiza schimbările în materie de achiziții în rândul persoanelor care iau medicamentul și poate, de asemenea, să compare aceste obiceiuri cu cele ale unor persoane care nu fac injecțiile cu Ozempic. Furner a declarat că este prea devreme pentru a trage concluzii definitive cu privire la medicamentele care suprimă pofta de mâncare fabricate de Novo Nordisk, precum și la medicamente similare.
Un număr tot mai mare de directori executivi și investitori vorbesc despre modul în care medicamentele populare pentru slăbit ar putea schimba economia și afacerile. La începutul acestei săptămâni, directorul general al producătorului de Pringles și Cheez-Its a declarat că firma studiază impactul potențial al acestora asupra comportamentelor alimentare.
“Ca orice lucru care ar putea avea un impact potențial asupra afacerii noastre, îl vom analiza, îl vom studia și, dacă este necesar, vom atenua”, a declarat Steve Cahillane, directorul general al Kellanova.
Walmart vinde prin farmaciile sale medicamente din categoria GLP-1, care include Ozempic, și în august a anunțat venituri mai mari de pe urma acestora. Vânzările din SUA pentru aceste medicamente au crescut cu 300% între 2020 și 2022, potrivit unui raport recent al Trilliant Health.