Paradoxul Gucci: în timp ce noul se prăbușește, piața second-hand explodează

gucci milan fashion week Sursa foto: IPA / SplashNews.com / Splash / Profimedia

Deși vânzările Gucci au scăzut drastic în 2024 (-23%), articolele aceluiași brand au înregistrat un succes remarcabil pe piața second-hand, în special pe platforma Vestiaire Collective. Aceasta a publicat luni noul său clasament „Vestiaire Value Ranking”, care evidențiază brandurile cu cea mai bună valoare la revânzare, conform Fashion United.

Analizând accesibilitatea prețurilor, dorința consumatorilor și valoarea pe termen lung a peste 400 de branduri, Vestiaire Collective a observat că Gucci s-a aflat printre mărcile cu cea mai mare valoare la revânzare în primul trimestru din 2025.

Acest contrast scoate la iveală mai multe aspecte. Pe de o parte, decalajul dintre piața produselor noi și cea a produselor second-hand: vânzările de produse noi Gucci pot scădea, însă cele din piața second-hand prosperă. Pe de altă parte, dorința consumatorilor față de brand rămâne ridicată, chiar și în contextul unui interes scăzut pentru colecțiile noi. Cum se explică acest paradox?

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Fondată în 1921 de Guccio Gucci, casa florentină beneficiază de o moștenire istorică puternică (relatată inclusiv în filmul House of Gucci din 2021) și de o imagine emblematică în rândul consumatorilor. Asemenea casei Hermès, începuturile brandului sunt legate de celebrități internaționale iconice, parte a marilor povești culturale (precum Grace Kelly sau Jackie Kennedy).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Articolele lansate sub direcția lui Sabato de Sarno – a cărui plecare a fost anunțată în februarie – nu au înregistrat succesul așteptat în retailul primar, însă produsele mai vechi (cum ar fi mocasinii Jordaan sau gențile „it” din era Tom Ford) rămân investiții sigure pe piața de revânzare, unde baza de clienți a crescut semnificativ în ultimii ani.

Sosirea iminentă a Demna Gvasalia (fostul director de creație al Balenciaga) la conducerea artistică a casei Gucci nu pare să amenințe succesul din second-hand — dimpotrivă. Relansarea brandului sub această figură subversivă a modei va readuce lumina reflectoarelor asupra casei, consolidându-i statutul de nume râvnit pe platformele de revânzare.

Potrivit Vestiaire Collective, longevitatea succesului Gucci în piața second-hand este incontestabilă. În Resale Buying Guide 2025, platforma afirmă:

„Este sigur că Chanel, Gucci, Dior și Prada vor rămâne investiții inteligente pentru mulți ani de acum înainte…”

Vestiaire Collective nu este singura platformă care observă entuziasmul din jurul brandului Gucci. În februarie, și Vinted, un alt gigant al pieței de revânzare, a publicat topul celor mai populare branduri de pe platforma sa.

Gucci s-a clasat printre primele trei, alături de Louis Vuitton și Dior.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.