Pasagerii Delta Airlines dau în judecată compania aeriană pentru că ar fi refuzat să acorde rambursări în urma întreruperii zborurilor din cauza penei IT cauzată de CrowdStrike. Compania ar fi pierdut 500 milioane de dolari din cauza problemei din IT din luna iulie

Delta Airlines Sursa foto: Unsplash

Pasagerii Delta Airlines dau în judecată compania aeriană susținând că a refuzat sa acorde rambursări în urma unei întreruperi tehnologice globale de luna trecută, în care a fost implicată compania CrowdStrike, scrie publicația Fast Company. Directorul executiv al Delta, Ed Bastian, a declarat anterior că întreruperea tehnologică globală a costat compania aeriană 500 de milioane de dolari.

Dintre companiile aeriene, Delta a fost de departe cea mai afectată de această întrerupere, fiind nevoită să anuleze mii de zboruri deoarece sistemele cheie au fost paralizate de incident.

Procesul a fost intentat marți la Tribunalul Districtual al Statelor Unite ale Americii din Districtul de Nord al Georgiei, Divizia Atlanta, în numele clienților Delta afectați de întrerupere. În plângere, clienții susțin că Delta a refuzat sau a ignorat cererile lor de rambursare promptă pentru zborurile anulate sau întârziate.

De asemenea, plângerea susține că Delta nu a furnizat tuturor pasagerilor afectați vouchere pentru masă, hotel și transport și continuă să refuze sau să ignore cererile de rambursare a acestor cheltuieli neprevăzute.

„Aceste practici neloiale, ilegale și de neconceput au avut ca rezultat îmbogățirea pe nedrept a companiei Delta în detrimentul clienților săi”, se arată în plângere.

În plângere se precizează că reclamanții solicită rambursări pentru toți clienții Delta ale căror zboruri au fost anulate sau afectate semnificativ din cauza întreruperii. Delta, cu sediul în Atlanta, nu a oferit niciun răspuns legat de acest subiect.

Departamentul Transporturilor din SUA investighează motivul pentru care Delta nu și-a revenit la fel de rapid ca alte companii aeriene. Secretarul pentru transporturi Pete Buttigieg a declarat luna trecută că departamentul va examina, de asemenea, serviciul pentru clienți al Delta, inclusiv cozile „inacceptabile” pentru asistență și rapoartele conform cărora minori neînsoțiți au fost blocați în aeroporturi.

Marți, Microsoft a anunțat că se alătură firmei de software de securitate cibernetică CrowdStrike în lupta împotriva Delta, care acuză companiile că au cauzat câteva mii de zboruri anulate în urma întreruperii din iulie.

Un avocat al Microsoft a declarat că sistemul IT cheie al Delta este probabil deservit de alte companii de tehnologie, nu de Microsoft Windows.

Directorul executiv al Delta, Ed Bastian, a declarat anterior că întreruperea tehnologică globală care a început cu o actualizare defectuoasă de la CrowdStrike la mașini care rulează pe Microsoft Windows a costat compania aeriană 500 de milioane de dolari.

Marți, Delta a declarat că are un istoric lung de investiții în servicii fiabile, inclusiv „miliarde de dolari în cheltuieli de capital IT” din 2016 și alte miliarde în costuri IT anuale. Aceasta a refuzat să facă alte comentarii.

CrowdStrike a contestat, de asemenea, afirmațiile Delta. Atât aceasta, cât și Microsoft au declarat că Delta a refuzat ofertele lor de a ajuta compania aeriană să-și revină în urma întreruperii de luna trecută. Avocatul Microsoft a declarat că CEO-ul Satya Nadella i-a trimis un e-mail lui Bastian în timpul întreruperii, dar CEO-ul Delta nu i-a răspuns niciodată.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: