Pasaj la Buftea peste linia de tren București-Brașov : CNSC a respins contestația ARL Cluj (Strabag) /PORR și Tracon rămân în cursa pentru contractul de 100 milioane lei

Pasaj Buftea

Consiliul Național pentru Soluționarea Cotestațiilor (CNSC) a respins, pe fond contestația ARL Cluj la contractul de peste 100 de milioane lei pentru pasajul rutier de la Buftea, peste Magistrala CFR București-Brașov. Dacă ARL, parte a grupului Strabag nu va face apel la decizia CNSC, atunci în cursa pentru contractul de peste 100 de milioane lei rămân constructorii PORR și Tracon. PORR ar trebui să semneze contractul pentru Centura Buftea (detalii aici), iar TRACON are două contracte în Ilfov : modernizare Prelungirea Ghencea și pasajul rutier Brănești (exproprierile sunt finalizate, Autorizația de Construire va fi emisă peste câteva zile).

Pe 28 mai 2023, Consiliul Județean Ilfov a scos la licitație un contract de 108 milioane lei (finanțat din fonduri europene- Programul Operațional Regional) și a primit trei oferte de la constructori : ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI A R L CLUJ, PORR și TRACON.

Contractul finanțat din fonduri europene are o durată de 22 de luni, primele 5 pentru proiectare și 17 luni pentru execuție, iar lungimea totală a pasajului care va elimina blocajele de pe Drumul Județean 101 va fi de 363 de metri, cu 11 deschideri, 6 către DN 1 A (București – Buftea – Ploiești), o deschidere centrală (arc) respectiv 4 deschideri către DN 1 București – Otopeni – Ploiești, potrivit documentației tehnice pe care a consultat-o Economedia.

Decizia CNSC la contestația ARL Cluj :

Pasajul rutier subteran sau superateran (conform anunțului din SEAP) este necesar pentru că bariera CFR de la Buftea se pune des și se formează cozi mari.

Contractul de 108 milioane lei are o valoare asemănătoare cu podul construit la Drajna, peste Magistrala CFR București – Constanța, și este lansat în licitație cu Clauză Suspensivă, contractul urmând să fie semnat doar în condițiile aprobării finanțării.

„Prezenta procedură își propune atribuirea unui contract de achizitie publică de lucrări (proiectare și execuție): „Construire pasaj subteran / suprateran pe DJ 101, la intersecţia cu calea ferată, localitatea Buftea”. Proiectarea lucrărilor. Întocmire Proiect Tehnic și detalii de execuție, și a detaliilor de execuție, documentații tehnice necesare în vederea obținerii acordurilor, avizelor și autorizațiilor, PAC, POE și asigurarea asistenței tehnice pe parcursul execuției lucrărilor, verificarea tehnica a proiectarii. Execuția lucrărilor. Proiectul de investiții constă în execuţia lucrări pentru obiectivul de investiții: Construire pasaj subteran / suprateran pe DJ 101, la intersecţia cu calea ferată, localitatea Buftea. Prin prezenta investitie se vor realiza urmatoarele componente: -Rampe de acces 220 m; -Viaduct acces strada Viilor 127,4 m; -Viaduct acces strada Tamaşi 146,3 m; -Arc 90 m; -Sensuri giratorii 3 buc”.

Notă : caietul de sarcini prevede soluția tehnică a unui pasaj suprateran sau subteran. (În mod normal, soluția tehnică trebuia să fie stabilită anterior licitației, prin SF)

Comentarii

  1. CNAIR o sleahta de politruci pusi pe imbogatire si finantari de partide…
    De la idee la finalizare proiect nu cred ca exista vreun termen sub 15 ani… o viata de om… si vin politicieni si cand le umpli frigiderul devii extremist….

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.